Vai al contenuto principale della pagina
Autore: | Neary Aoife |
Titolo: | LGBT-Q teachers, civil partnership and same-sex marriage : the ambivalences of legitimacy / / Aoife Neary |
Pubblicazione: | London : , : Routledge, , 2017 |
Edizione: | 1st ed. |
Descrizione fisica: | 1 online resource (234 pages) |
Disciplina: | 612.6 |
371.8266 | |
Soggetto topico: | Sex differences |
Same-sex marriage | |
Gender identity | |
Nota di bibliografia: | Includes bibliographical references at the end of each chapters and index. |
Nota di contenuto: | 1. Introduction -- 2. Schools and LGBT-Q indentification -- 3. LGBT-Q rights : from criminalisation to marriage -- 4. Tools for (re)thinking and (re)imagining legitimacy across schooling, sexuality and religiosity -- 5. LGBT-Q politics and ambivalent promises of normalisation -- 6. Ambivalent negotiations of state recognition and collegial affirmation -- 7. Cultural legitimacy and its ambivalent affective attachments -- 8. Professional legitimacy and ambivalent constructions of appropriateness. |
Titolo autorizzato: | LGBT-Q teachers, civil partnership and same-sex marriage |
ISBN: | 1-315-64443-6 |
1-317-28900-5 | |
1-317-28899-8 | |
Formato: | Materiale a stampa |
Livello bibliografico | Monografia |
Lingua di pubblicazione: | Inglese |
Record Nr.: | 9910154872603321 |
Lo trovi qui: | Univ. Federico II |
Opac: | Controlla la disponibilità qui |