Vai al contenuto principale della pagina

The child's understanding of number [[electronic resource] /] / Rochel Gelman and C. R. Gallistel



(Visualizza in formato marc)    (Visualizza in BIBFRAME)

Autore: Gelman Rochel Visualizza persona
Titolo: The child's understanding of number [[electronic resource] /] / Rochel Gelman and C. R. Gallistel Visualizza cluster
Pubblicazione: Cambridge, MA, : Harvard University Press, 1978
Descrizione fisica: 1 online resource (280 p.)
Disciplina: 372.72044
Soggetto topico: Number concept
Number concept in children
Soggetto genere / forma: Electronic books.
Altri autori: GallistelC. R. <1941->  
Note generali: Description based upon print version of record.
Nota di bibliografia: Includes bibliographical references (p. 246-254) and index.
Nota di contenuto: ""Contents""; ""1. Focus on the Preschooler""; ""2. Training Studies Reconsidered""; ""3. More Capacity Than Meets the Eye: Direct Evidence""; ""4. Number Concepts in the Preschooler?""; ""5. What Numerosities Can the Young Child Represent?""; ""6. How Do Young Children Obtain Their Representations of Numerosity?""; ""7. The Counting Model""; ""8. The Development of the How-To-Count Principles""; ""9. The Abstraction and Order-Irrelevance Counting Principles""; ""10. Reasoning about Number""; ""11. Formal Arithmetic and the Young Child�s Understanding of Number""
""12. What Develops and How""""Conclusions""; ""References""; ""Index""
Titolo autorizzato: The child's understanding of number  Visualizza cluster
ISBN: 0-674-03753-7
Formato: Materiale a stampa
Livello bibliografico Monografia
Lingua di pubblicazione: Inglese
Record Nr.: 9910455375803321
Lo trovi qui: Univ. Federico II
Opac: Controlla la disponibilità qui