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Autore: | Ruf Miriam |
Titolo: | Geometrie und Topologie von Trajektorienoptimierung für vollautomatisches Fahren |
Pubblicazione: | KIT Scientific Publishing, 2018 |
Descrizione fisica: | 1 electronic resource (XVII, 253 p. p.) |
Soggetto non controllato: | SPARC |
probabilistic environment modelling | |
Optimierung | |
optimization | |
probabilistische Umweltmodellierung | |
maneuver planning | |
Manöverplanung | |
automated driving | |
automatisiertes Fahren | |
Sommario/riassunto: | In order to establish general principles in the topic of motion planning for fully-automated driving, an intuitive problem statement in the form of an Euler–Lagrange Model is derived and transformed into a corresponding Hidden Markov Model for global optimization. Geometric and topologic considerations lead to a probabilistic environment modelling in combination with the C² model and result in general conclusions about the structure of traffic situations. |
Titolo autorizzato: | Geometrie und Topologie von Trajektorienoptimierung für vollautomatisches Fahren |
ISBN: | 1000085281 |
Formato: | Materiale a stampa |
Livello bibliografico | Monografia |
Lingua di pubblicazione: | Tedesco |
Record Nr.: | 9910346951103321 |
Lo trovi qui: | Univ. Federico II |
Opac: | Controlla la disponibilità qui |