Vai al contenuto principale della pagina
Autore: | Sprenger Marilee <1949-> |
Titolo: | Social-emotional learning and the brain : strategies to help your students thrive / / Marilee Sprenger |
Pubblicazione: | Alexandria, Virginia : , : ASCD, , [2020] |
�2020 | |
Descrizione fisica: | 1 online resource (x, 219 pages) : illustrations |
Disciplina: | 370.1534 |
Soggetto topico: | Affective education |
Cognitive neuroscience | |
Teacher-student relationships - Psychological aspects | |
Brain | |
Nota di bibliografia: | Includes bibliographical references and index. |
Nota di contenuto: | Building teacher-student relationships -- Empathy -- Self-awareness -- Self-management -- Social awareness -- Relationship skills -- Responsible decision making -- People not programs : the positive impact of SEL. |
Sommario/riassunto: | "Brain expert Marilee Sprenger explains how applying neuroscience to social-emotional learning yields strategies that create supportive classroom environments and improve outcomes for all students"-- |
Titolo autorizzato: | Social-emotional learning and the brain |
ISBN: | 1-4166-2951-3 |
1-4166-2952-1 | |
Formato: | Materiale a stampa |
Livello bibliografico | Monografia |
Lingua di pubblicazione: | Inglese |
Record Nr.: | 9910794262803321 |
Lo trovi qui: | Univ. Federico II |
Opac: | Controlla la disponibilità qui |