Vai al contenuto principale della pagina

Social-emotional learning and the brain : strategies to help your students thrive / / Marilee Sprenger



(Visualizza in formato marc)    (Visualizza in BIBFRAME)

Autore: Sprenger Marilee <1949-> Visualizza persona
Titolo: Social-emotional learning and the brain : strategies to help your students thrive / / Marilee Sprenger Visualizza cluster
Pubblicazione: Alexandria, Virginia : , : ASCD, , [2020]
�2020
Descrizione fisica: 1 online resource (x, 219 pages) : illustrations
Disciplina: 370.1534
Soggetto topico: Affective education
Cognitive neuroscience
Teacher-student relationships - Psychological aspects
Brain
Nota di bibliografia: Includes bibliographical references and index.
Nota di contenuto: Building teacher-student relationships -- Empathy -- Self-awareness -- Self-management -- Social awareness -- Relationship skills -- Responsible decision making -- People not programs : the positive impact of SEL.
Sommario/riassunto: "Brain expert Marilee Sprenger explains how applying neuroscience to social-emotional learning yields strategies that create supportive classroom environments and improve outcomes for all students"--
Titolo autorizzato: Social-emotional learning and the brain  Visualizza cluster
ISBN: 1-4166-2951-3
1-4166-2952-1
Formato: Materiale a stampa
Livello bibliografico Monografia
Lingua di pubblicazione: Inglese
Record Nr.: 9910794262803321
Lo trovi qui: Univ. Federico II
Opac: Controlla la disponibilità qui