Vai al contenuto principale della pagina

Assessment literacy for educators in a hurry / / W. James Popham



(Visualizza in formato marc)    (Visualizza in BIBFRAME)

Autore: Popham W. James Visualizza persona
Titolo: Assessment literacy for educators in a hurry / / W. James Popham Visualizza cluster
Pubblicazione: Alexandria, Virginia : , : ASCD, , [2018]
©2018
Descrizione fisica: 1 online resource (ix, 145 pages)
Disciplina: 371.26
Soggetto topico: Educational tests and measurements
Educational evaluation
School improvement programs
Soggetto genere / forma: Electronic books.
Nota di bibliografia: Includes bibliographical references and index.
Nota di contenuto: Assessment literacy: the what, the why, and the how -- Validity: the overt in search of the covert -- Reliability: assessment's righteous rascal -- Fairness in testing: it's about time! -- Score reports: information that supports action -- Formative assessment: ends-means magic -- Measuring affect: getting a fix on behavioral changes -- Wrapping up, reaching out.
Titolo autorizzato: Assessment literacy for educators in a hurry  Visualizza cluster
ISBN: 1-4166-2650-6
Formato: Materiale a stampa
Livello bibliografico Monografia
Lingua di pubblicazione: Inglese
Record Nr.: 9910479964703321
Lo trovi qui: Univ. Federico II
Opac: Controlla la disponibilità qui