Vai al contenuto principale della pagina

LGBT-Q teachers, civil partnership and same-sex marriage : the ambivalences of legitimacy / / Aoife Neary



(Visualizza in formato marc)    (Visualizza in BIBFRAME)

Autore: Neary Aoife Visualizza persona
Titolo: LGBT-Q teachers, civil partnership and same-sex marriage : the ambivalences of legitimacy / / Aoife Neary Visualizza cluster
Pubblicazione: London : , : Routledge, , 2017
Edizione: 1st ed.
Descrizione fisica: 1 online resource (234 pages)
Disciplina: 612.6
371.8266
Soggetto topico: Sex differences
Same-sex marriage
Gender identity
Nota di bibliografia: Includes bibliographical references at the end of each chapters and index.
Nota di contenuto: 1. Introduction -- 2. Schools and LGBT-Q indentification -- 3. LGBT-Q rights : from criminalisation to marriage -- 4. Tools for (re)thinking and (re)imagining legitimacy across schooling, sexuality and religiosity -- 5. LGBT-Q politics and ambivalent promises of normalisation -- 6. Ambivalent negotiations of state recognition and collegial affirmation -- 7. Cultural legitimacy and its ambivalent affective attachments -- 8. Professional legitimacy and ambivalent constructions of appropriateness.
Titolo autorizzato: LGBT-Q teachers, civil partnership and same-sex marriage  Visualizza cluster
ISBN: 1-315-64443-6
1-317-28900-5
1-317-28899-8
Formato: Materiale a stampa
Livello bibliografico Monografia
Lingua di pubblicazione: Inglese
Record Nr.: 9910154872603321
Lo trovi qui: Univ. Federico II
Opac: Controlla la disponibilità qui