Vai al contenuto principale della pagina
| Autore: |
OECD
|
| Titolo: |
Curriculum Overload A Way Forward
|
| Pubblicazione: | Paris : , : OECD Publishing, , 2020 |
| ©2020 | |
| Descrizione fisica: | 1 online resource (98 pages) |
| Disciplina: | 375.001 |
| Soggetto topico: | Curriculum planning |
| Sommario/riassunto: | Schools are constantly under pressure to keep up with the pace of changes in society. In parallel, societal demands for what schools should teach are also constantly changing; often driven by political agendas, ideologies, or parental pressures, to add global competency, digital literacy, data literacy, environmental literacy, media literacy, social-emotional skills, etc. This "curriculum expansion" puts pressure on policy makers and schools to add new contents to already crowded curriculum. |
| Titolo autorizzato: | Curriculum Overload A Way Forward ![]() |
| ISBN: | 92-64-81970-3 |
| Formato: | Materiale a stampa |
| Livello bibliografico | Monografia |
| Lingua di pubblicazione: | Inglese |
| Record Nr.: | 9910816044303321 |
| Lo trovi qui: | Univ. Federico II |
| Opac: | Controlla la disponibilità qui |