Vai al contenuto principale della pagina
| Autore: |
Tavakoli Parvaneh
|
| Titolo: |
Comprehensibility in Language Assessment : A Broader Perspective
|
| Pubblicazione: | Toronto : , : University of Toronto Press, , 2024 |
| ©2024 | |
| Edizione: | 1st ed. |
| Descrizione fisica: | 1 online resource (224 pages) |
| Disciplina: | 418.0076 |
| Soggetto topico: | Language and languages - Ability testing |
| Second language acquisition | |
| Soggetto genere / forma: | Electronic books. |
| Altri autori: |
CookeSheryl
|
| Nota di bibliografia: | Includes bibliographical references and index. |
| Nota di contenuto: | Introduction -- Comprehensibility at the phonological level -- Comprehensibility at discourse / text level -- Comprehensibility at a pragmatic level -- Comprehensibility and fluency -- Technology and comprehensibility -- Teaching toward a comprehensilbility goal -- Conclusion. |
| Sommario/riassunto: | "In this book, the authors argue that conceptualising comprehensibility as a multidimensional construct and adopting a broader perspective to understanding and analysing it for communication purposes would benefit the fields of second language assessment and second language acquisition"-- |
| Titolo autorizzato: | Comprehensibility in Language Assessment ![]() |
| ISBN: | 1-80050-434-9 |
| Formato: | Materiale a stampa |
| Livello bibliografico | Monografia |
| Lingua di pubblicazione: | Inglese |
| Record Nr.: | 996660272003316 |
| Lo trovi qui: | Univ. di Salerno |
| Opac: | Controlla la disponibilità qui |