Vai al contenuto principale della pagina

Comprehensibility in Language Assessment : A Broader Perspective



(Visualizza in formato marc)    (Visualizza in BIBFRAME)

Autore: Tavakoli Parvaneh Visualizza persona
Titolo: Comprehensibility in Language Assessment : A Broader Perspective Visualizza cluster
Pubblicazione: Toronto : , : University of Toronto Press, , 2024
©2024
Edizione: 1st ed.
Descrizione fisica: 1 online resource (224 pages)
Disciplina: 418.0076
Soggetto topico: Language and languages - Ability testing
Second language acquisition
Soggetto genere / forma: Electronic books.
Altri autori: CookeSheryl  
Nota di bibliografia: Includes bibliographical references and index.
Nota di contenuto: Introduction -- Comprehensibility at the phonological level -- Comprehensibility at discourse / text level -- Comprehensibility at a pragmatic level -- Comprehensibility and fluency -- Technology and comprehensibility -- Teaching toward a comprehensilbility goal -- Conclusion.
Sommario/riassunto: "In this book, the authors argue that conceptualising comprehensibility as a multidimensional construct and adopting a broader perspective to understanding and analysing it for communication purposes would benefit the fields of second language assessment and second language acquisition"--
Titolo autorizzato: Comprehensibility in Language Assessment  Visualizza cluster
ISBN: 1-80050-434-9
Formato: Materiale a stampa
Livello bibliografico Monografia
Lingua di pubblicazione: Inglese
Record Nr.: 996660272003316
Lo trovi qui: Univ. di Salerno
Opac: Controlla la disponibilità qui
Serie: British Council monographs on modern language testing