Vai al contenuto principale della pagina
Titolo: | Getting to graduation : the completion agenda in higher education / / edited by Andrew P. Kelly & Mark Schneider |
Pubblicazione: | Baltimore, : Johns Hopkins University Press, c2012 |
Edizione: | 1st ed. |
Descrizione fisica: | 1 online resource (344 p.) |
Disciplina: | 378.73 |
Soggetto topico: | Education, Higher - Aims and objectives - United States |
Education and state - United States | |
Educational change - United States | |
Educational attainment - United States | |
College graduates - United States | |
Altri autori: | KellyAndrew P SchneiderMark <1946-> |
Note generali: | Bibliographic Level Mode of Issuance: Monograph |
Nota di bibliografia: | Includes bibliographical references and index. |
Nota di contenuto: | pt. 1. The challenges -- pt. 2. The performance and potential of sub-baccalaureate programs -- pt. 3. The relationship between policy and completion -- pt. 4. The lessons from three states. |
Sommario/riassunto: | The authors emphasize the need to rethink policies governing financial aid, remediation, and institutional funding to promote degree completion. |
Titolo autorizzato: | Getting to graduation |
ISBN: | 1-4214-0693-4 |
Formato: | Materiale a stampa |
Livello bibliografico | Monografia |
Lingua di pubblicazione: | Inglese |
Record Nr.: | 9910823333403321 |
Lo trovi qui: | Univ. Federico II |
Opac: | Controlla la disponibilità qui |