Vai al contenuto principale della pagina
| Autore: |
Sprenger Marilee <1949->
|
| Titolo: |
Social-emotional learning and the brain : strategies to help your students thrive / / Marilee Sprenger
|
| Pubblicazione: | Alexandria, Virginia : , : ASCD, , [2020] |
| �2020 | |
| Descrizione fisica: | 1 online resource (x, 219 pages) : illustrations |
| Disciplina: | 370.1534 |
| Soggetto topico: | Affective education |
| Cognitive neuroscience | |
| Teacher-student relationships - Psychological aspects | |
| Brain | |
| Nota di bibliografia: | Includes bibliographical references and index. |
| Nota di contenuto: | Building teacher-student relationships -- Empathy -- Self-awareness -- Self-management -- Social awareness -- Relationship skills -- Responsible decision making -- People not programs : the positive impact of SEL. |
| Sommario/riassunto: | "Brain expert Marilee Sprenger explains how applying neuroscience to social-emotional learning yields strategies that create supportive classroom environments and improve outcomes for all students"-- |
| Titolo autorizzato: | Social-emotional learning and the brain ![]() |
| ISBN: | 1-4166-2951-3 |
| 1-4166-2952-1 | |
| Formato: | Materiale a stampa |
| Livello bibliografico | Monografia |
| Lingua di pubblicazione: | Inglese |
| Record Nr.: | 9910812636503321 |
| Lo trovi qui: | Univ. Federico II |
| Opac: | Controlla la disponibilità qui |