Vai al contenuto principale della pagina

Selling sounds : the commercial revolution in American music / / David Suisman



(Visualizza in formato marc)    (Visualizza in BIBFRAME)

Autore: Suisman David Visualizza persona
Titolo: Selling sounds : the commercial revolution in American music / / David Suisman Visualizza cluster
Pubblicazione: Cambridge, Mass., : Harvard University Press, 2009
Edizione: 1st ed.
Descrizione fisica: 1 online resource (365 p.)
Disciplina: 338.4/7780973
Soggetto topico: Music trade - United States
Music - United States - History and criticism
Note generali: Bibliographic Level Mode of Issuance: Monograph
Nota di bibliografia: Includes bibliographical references (p. [289]-337) and index.
Nota di contenuto: When songs became a business -- Making hits -- Music without musicians -- The traffic in voices -- Musical properties -- Perfect pitch -- The black swan -- The musical soundscape of modernity.
Sommario/riassunto: From Tin Pan Alley to grand opera, player-pianos to phonograph records, David Suisman explores the rise of music as big business and the creation of a radically new musical culture. Provocative, original, and lucidly written, Selling Sounds reveals the commercial architecture of America's musical life.
Titolo autorizzato: Selling sounds  Visualizza cluster
ISBN: 0-674-05468-7
Formato: Materiale a stampa
Livello bibliografico Monografia
Lingua di pubblicazione: Inglese
Record Nr.: 9910826271803321
Lo trovi qui: Univ. Federico II
Opac: Controlla la disponibilità qui