Vai al contenuto principale della pagina

Day-to-day dyslexia in the classroom / / Joy Pollock, Elisabeth Waller, and Rody Politt



(Visualizza in formato marc)    (Visualizza in BIBFRAME)

Autore: Pollock Joy Visualizza persona
Titolo: Day-to-day dyslexia in the classroom / / Joy Pollock, Elisabeth Waller, and Rody Politt Visualizza cluster
Pubblicazione: London ; ; New York, : RoutledgeFalmer, 2004
Edizione: 2nd ed.
Descrizione fisica: 1 online resource (xiv, 203 pages) : illustrations
Disciplina: 371.91/44
Soggetto topico: Dyslexic children - Education
Dyslexia
Classificazione: 80.27
Altri autori: WallerElisabeth  
PolittRody  
Note generali: Previous edition : 1994.
Nota di bibliografia: Includes bibliographical references (p. [191]-193) and index.
Nota di contenuto: 1. Dyslexia 2. Ears, Eyes and IQs 3. Speech and Language Processing 2. Add and Dyspraxia 5. Movement 6. Reading 7. Spelling 8. Handwriting 9. Sequencing 10. Orientation 11. Numeracy 12. Study Skills 13. Classroom Management 14. Summary
Sommario/riassunto: This edition offers invaluable advice to teachers on how they can recognize specific learning difficulties and give practical help to children in their classes. Written in an accessible, jargon-free language it provides guidelines on the way children with dyslexia learn language and achieve literacy skills.
Titolo autorizzato: Day-to-day dyslexia in the classroom  Visualizza cluster
ISBN: 1-134-29963-X
0-415-33971-5
1-134-29964-8
1-280-09520-2
0-203-46189-4
Formato: Materiale a stampa
Livello bibliografico Monografia
Lingua di pubblicazione: Inglese
Record Nr.: 9910810505103321
Lo trovi qui: Univ. Federico II
Opac: Controlla la disponibilità qui