Vai al contenuto principale della pagina

Always already new : media, history and the data of culture / / Lisa Gitelman



(Visualizza in formato marc)    (Visualizza in BIBFRAME)

Autore: Gitelman Lisa Visualizza persona
Titolo: Always already new : media, history and the data of culture / / Lisa Gitelman Visualizza cluster
Pubblicazione: Cambridge, Mass., : MIT Press, c2006
Edizione: 1st ed.
Descrizione fisica: 1 online resource (222 p.)
Disciplina: 302.2309
Soggetto topico: Communication and technology - United States - History
Mass media - History
Note generali: Bibliographic Level Mode of Issuance: Monograph
Nota di bibliografia: Includes bibliographical references (p. [157]-200) and index.
Nota di contenuto: Intro -- Illustrations -- Preface -- Introduction: Media as Historical Subjects -- I The Case of Phonographs -- 1 New Media Publics -- 2 New Media Users -- II The Question of the Web -- 3 New Media Bodies -- 4 New Media < -- /Body> -- -- Epilogue: Doing Media History -- Notes -- References -- Index.
Sommario/riassunto: An analysis of the ways that new media are experienced and studied as the subjects of history, using the examples of early recorded sound and digital networks.
Titolo autorizzato: Always already new  Visualizza cluster
ISBN: 0-262-27389-6
1-282-09794-6
9786612097942
1-4294-7734-2
Formato: Materiale a stampa
Livello bibliografico Monografia
Lingua di pubblicazione: Inglese
Record Nr.: 9910815289603321
Lo trovi qui: Univ. Federico II
Opac: Controlla la disponibilità qui