Vai al contenuto principale della pagina
Autore: | Compton Ashley |
Titolo: | Supporting numeracy : a guide for school support staff / / Ashley Compton, Helen Fielding and Mike Scott |
Pubblicazione: | London, : Paul Chapman, 2007 |
Edizione: | 1st ed. |
Descrizione fisica: | 1 online resource (v, 114 p.) : ill |
Disciplina: | 372.7044 |
Soggetto topico: | Numeracy - Study and teaching (Elementary) |
Numeracy | |
Teachers' assistants | |
Altri autori: | FieldingHelen ScottMike <1949-> |
Note generali: | Description based upon print version of record. |
Nota di bibliografia: | Includes bibliographical references (p.107-111) and index. |
Nota di contenuto: | Cover; Contents; Preface; Chapter 1 - Mathematics or Numeracy?; Chapter 2 - Language and Mathematics; Chapter 3 - Mental Methods; Chapter 4 - Number; Chapter 5 - Shape, Space and Measures; Chapter 6 - Data Handling; Chapter 7 - Problem-Solving; Appendices; References; Further Reading; Index |
Sommario/riassunto: | Numeracy is a core subject in schools, and 'Supporting Numeracy' will provide those supporting children in this subject area with tried and tested strategies for working with students, as well as the tools to improve their own subject knowledge. |
Titolo autorizzato: | Supporting numeracy |
ISBN: | 1-283-88194-2 |
1-4462-6572-2 | |
1-4129-2890-7 | |
Formato: | Materiale a stampa |
Livello bibliografico | Monografia |
Lingua di pubblicazione: | Inglese |
Record Nr.: | 9910818060803321 |
Lo trovi qui: | Univ. Federico II |
Opac: | Controlla la disponibilità qui |