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Preference pollution [[electronic resource] ] : how markets create the desires we dislike / / David George



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Autore: George David (David L.) Visualizza persona
Titolo: Preference pollution [[electronic resource] ] : how markets create the desires we dislike / / David George Visualizza cluster
Pubblicazione: Ann Arbor, : University of Michigan Press, 2004
Descrizione fisica: 1 online resource (214 p.)
Disciplina: 658.8/342
Soggetto topico: Consumer behavior
Consumers' preferences
Marketing
Soggetto genere / forma: Electronic books.
Note generali: Description based upon print version of record.
Nota di bibliografia: Includes bibliographical references and index.
Nota di contenuto: Chapter 1. Introduction -- Chapter 2. Freedom to choose -- Chapter 3. Market failure in the shaping of tastes -- Chapter 4. Fortifications, extensions, clarifications -- Chapter 5. Market failure or human imperfection? -- Chapter 6. The critic's retreat -- Chapter 7. Sexual choices: the first order's rise and the second order's fall -- Chapter 8. Risk taking: the rise of the gambler -- Chapter 9. The surge of consumer credit -- Chapter 10. Conclusion.
Sommario/riassunto: Explores the failure of markets to shape desirable preferences
Titolo autorizzato: Preference pollution  Visualizza cluster
ISBN: 1-282-42345-2
9786612423451
0-472-02349-7
Formato: Materiale a stampa
Livello bibliografico Monografia
Lingua di pubblicazione: Inglese
Record Nr.: 9910455627003321
Lo trovi qui: Univ. Federico II
Opac: Controlla la disponibilità qui
Serie: Economics, Cognition, And Society