Vai al contenuto principale della pagina
Autore: | Mayes Clifford |
Titolo: | Understanding the whole student : holistic multicultural education / / Clifford Mayes [and three others] |
Pubblicazione: | Lanham, Maryland : , : Rowman & Littlefield, , [2016] |
©2016 | |
Edizione: | 2nd ed. |
Descrizione fisica: | 1 online resource (207 p.) |
Disciplina: | 370.11/2 |
Soggetto topico: | Holistic education |
Multicultural education | |
Note generali: | Description based upon print version of record. |
Nota di bibliografia: | Includes bibliographical references and index. |
Nota di contenuto: | Contents; Acknowledgments; Introduction; 1 Culture, Language, and the Classroom; 2 President Lincoln Visits Mayfield High School; 3 The Sensori-motor Domain; 4 The Psychosocial Domain; 5 The Cognitive Domain; 6 The Ethico-Spiritual Domain; Conclusion; Works Cited; Index |
Sommario/riassunto: | In Understanding the Whole Student, the authors contend that good education is, and must be, multicultural in order to gain a deeper perspective on issues under analysis in the classroom through the sharing and negotiating of many different cultural perspectives. |
Titolo autorizzato: | Understanding the whole student |
ISBN: | 1-4758-1390-2 |
Formato: | Materiale a stampa |
Livello bibliografico | Monografia |
Lingua di pubblicazione: | Inglese |
Record Nr.: | 9910798300103321 |
Lo trovi qui: | Univ. Federico II |
Opac: | Controlla la disponibilità qui |