Vai al contenuto principale della pagina

Fashion, media, promotion : the new black magic / / Jayne Sheridan



(Visualizza in formato marc)    (Visualizza in BIBFRAME)

Autore: Sheridan Jayne Visualizza persona
Titolo: Fashion, media, promotion : the new black magic / / Jayne Sheridan Visualizza cluster
Pubblicazione: Chichester, West Sussex ; ; Ames, Iowa : , : Wiley-Blackwell, , 2010
Descrizione fisica: 1 online resource (253 p. ) : col. ill., col. ports
Disciplina: 659.19/74692
Soggetto topico: Advertising - Fashion
Fashion design
Fashion designers
Clothing trade
Soggetto genere / forma: Electronic books.
Note generali: Bibliographic Level Mode of Issuance: Monograph
Nota di bibliografia: Includes bibliographical references and index.
Nota di contenuto: Fashion, media, promotion: the new black magic -- Scarlett O'Hara and the post-bellum new look -- Audrey Hepburn and breakfast at Givenchy's -- Vivienne Westwood and anglomania at the Met -- Mary Quant and the JC Penney blockbuster -- Paul Smith and the global shopping game -- Roland Barthes and the compassionate professionals.
Sommario/riassunto: Jayne Sheridan has gathered evidence and personal insights to explore the myths which continue to make fashion today so compelling; placing its key movers and shakers within their full cultural context.
Titolo autorizzato: Fashion, media, promotion  Visualizza cluster
ISBN: 1-118-81502-5
Formato: Materiale a stampa
Livello bibliografico Monografia
Lingua di pubblicazione: Inglese
Record Nr.: 9910453059903321
Lo trovi qui: Univ. Federico II
Opac: Controlla la disponibilità qui