Vai al contenuto principale della pagina

The new Japanese woman : modernity, media, and women in interwar Japan / / Barbara Sato



(Visualizza in formato marc)    (Visualizza in BIBFRAME)

Autore: Sato Barbara Hamill Visualizza persona
Titolo: The new Japanese woman : modernity, media, and women in interwar Japan / / Barbara Sato Visualizza cluster
Pubblicazione: Durham, [N.C.], : Duke University Press, 2003
Descrizione fisica: 1 online resource (261 p.)
Disciplina: 305.4/0952/0904
Soggetto topico: Women - Japan - History - 20th century
Sex role - Japan - History - 20th century
Feminism - Japan - History - 20th century
Social change - Japan - History - 20th century
Soggetto geografico: Japan Social conditions 20th century
Note generali: Description based upon print version of record.
Nota di bibliografia: Includes bibliographical references (p. [213]-232) and index.
Nota di contenuto: Women and the reality of the everyday -- The emergence of agency : women and consumerism -- The modern girl as a representation of consumer culture -- Housewives as reading women -- Work for life, for marriage, for love -- Hard days ahead : women on the move.
Sommario/riassunto: A study of the "modern" woman in Japan before World War II.
Titolo autorizzato: The new Japanese woman  Visualizza cluster
ISBN: 9786612920752
0-8223-8476-0
1-282-92075-8
Formato: Materiale a stampa
Livello bibliografico Monografia
Lingua di pubblicazione: Inglese
Record Nr.: 996247872003316
Lo trovi qui: Univ. di Salerno
Opac: Controlla la disponibilità qui
Serie: Asia-Pacific.