Vai al contenuto principale della pagina

Video game spaces : image, play, and structure in 3D game worlds / / Michael Nitsche



(Visualizza in formato marc)    (Visualizza in BIBFRAME)

Autore: Nitsche Michael <1968-> Visualizza persona
Titolo: Video game spaces : image, play, and structure in 3D game worlds / / Michael Nitsche Visualizza cluster
Pubblicazione: Cambridge, Mass., : MIT Press, ©2008
Descrizione fisica: 1 online resource (314 p.)
Disciplina: 794.8
Soggetto topico: Video games
Soggetto non controllato: GAME STUDIES/Game Art
GAME STUDIES/General
SOCIAL SCIENCES/Media Studies
Note generali: Bibliographic Level Mode of Issuance: Monograph
Nota di bibliografia: Includes bibliographical references and index.
Nota di contenuto: Structure -- Presentation -- Functionality.
Sommario/riassunto: Here, Nitsche introduces five analytical layers - rule-based space, mediated space, fictional space, play space, and social space - and uses them in the analyses of games that range from early classics to recent titles.
Titolo autorizzato: Video game spaces  Visualizza cluster
ISBN: 0-262-29301-3
1-282-24056-0
9786612240560
0-262-25511-1
Formato: Materiale a stampa
Livello bibliografico Monografia
Lingua di pubblicazione: Inglese
Record Nr.: 9910808426803321
Lo trovi qui: Univ. Federico II
Opac: Controlla la disponibilità qui