Vai al contenuto principale della pagina

The end of knowing : a new developmental way of learning / / Fred Newman and Lois Holzman



(Visualizza in formato marc)    (Visualizza in BIBFRAME)

Autore: Newman Fred. Visualizza persona
Titolo: The end of knowing : a new developmental way of learning / / Fred Newman and Lois Holzman Visualizza cluster
Pubblicazione: London ; ; New York : , : Routledge, , 1997
Descrizione fisica: 1 online resource (200p.)
Disciplina: 001
Soggetto topico: Knowledge, Theory of - History - 20th century
Science - Philosophy - History - 20th century
Act (Philosophy)
Postmodernism
Altri autori: HolzmanLois <1946->  
Note generali: Bibliographic Level Mode of Issuance: Monograph
Nota di bibliografia: Includes bibliographical references (p. [170]-177) and index.
Nota di contenuto: 1. Introduction : when will all these endings stop? -- 2. The epistemological bias -- 3. Radically reforming modern epistemology -- 4. Deliberately unsystematic thoughts on a new way of running a country -- 5. A community of conversations.
Sommario/riassunto: Has knowledge reached its limits for the human race? Modernists and postmodernists argue that we cannot continue the relentless progress of science and technology without a loss of meaning in our lives.
Titolo autorizzato: The end of knowing  Visualizza cluster
ISBN: 1-134-77829-5
1-280-40820-0
1-134-77830-9
0-203-18193-X
9786610408207
Formato: Materiale a stampa
Livello bibliografico Monografia
Lingua di pubblicazione: Inglese
Record Nr.: 9910777345103321
Lo trovi qui: Univ. Federico II
Opac: Controlla la disponibilità qui