Vai al contenuto principale della pagina
Autore: | Newman Fred. |
Titolo: | The end of knowing : a new developmental way of learning / / Fred Newman and Lois Holzman |
Pubblicazione: | London ; ; New York : , : Routledge, , 1997 |
Descrizione fisica: | 1 online resource (200p.) |
Disciplina: | 001 |
Soggetto topico: | Knowledge, Theory of - History - 20th century |
Science - Philosophy - History - 20th century | |
Act (Philosophy) | |
Postmodernism | |
Altri autori: | HolzmanLois <1946-> |
Note generali: | Bibliographic Level Mode of Issuance: Monograph |
Nota di bibliografia: | Includes bibliographical references (p. [170]-177) and index. |
Nota di contenuto: | 1. Introduction : when will all these endings stop? -- 2. The epistemological bias -- 3. Radically reforming modern epistemology -- 4. Deliberately unsystematic thoughts on a new way of running a country -- 5. A community of conversations. |
Sommario/riassunto: | Has knowledge reached its limits for the human race? Modernists and postmodernists argue that we cannot continue the relentless progress of science and technology without a loss of meaning in our lives. |
Titolo autorizzato: | The end of knowing |
ISBN: | 1-134-77829-5 |
1-280-40820-0 | |
1-134-77830-9 | |
0-203-18193-X | |
9786610408207 | |
Formato: | Materiale a stampa |
Livello bibliografico | Monografia |
Lingua di pubblicazione: | Inglese |
Record Nr.: | 9910777345103321 |
Lo trovi qui: | Univ. Federico II |
Opac: | Controlla la disponibilità qui |