Vai al contenuto principale della pagina
Autore: | Burke Kay |
Titolo: | Balanced assessment : from formative to summative / / Kay Burke |
Pubblicazione: | Bloomington, Ind., : Solution Tree Press, c2010 |
Descrizione fisica: | 1 online resource (176 p.) |
Disciplina: | 371.26 |
Soggetto topico: | Educational evaluation - United States |
Education - Standards - United States | |
Note generali: | Description based upon print version of record. |
Nota di bibliografia: | Includes bibliographical references (p. 151-155) and index. |
Nota di contenuto: | Standards-based assessment: begin with the end in mind -- The balanced assessment model: when formative meets summative -- Common assessments: a community of assessors -- Performance tasks: the key to an engaging curriculum -- Checklists: progressions of learning -- Rubrics: all roads lead to the standards -- Formative assessment tools: real time and real fast -- Summative assessment and evaluation: the last judgment. |
Titolo autorizzato: | Balanced assessment |
ISBN: | 1-935543-05-9 |
Formato: | Materiale a stampa |
Livello bibliografico | Monografia |
Lingua di pubblicazione: | Inglese |
Record Nr.: | 9910819362203321 |
Lo trovi qui: | Univ. Federico II |
Opac: | Controlla la disponibilità qui |