Vai al contenuto principale della pagina
| Autore: |
Johnson Marysia <1958->
|
| Titolo: |
A philosophy of second language acquisition / / Marysia Johnson
|
| Pubblicazione: | New Haven, : Yale University Press, c2004 |
| Edizione: | 1st ed. |
| Descrizione fisica: | 1 online resource (224 p.) |
| Disciplina: | 418/.001/9 |
| Soggetto topico: | Second language acquisition |
| Nota di bibliografia: | Includes bibliographical references (p. 191-202) and index. |
| Nota di contenuto: | Front matter -- Contents -- Acknowledgments -- Introduction -- 1. Three Major Scientific Research Traditions -- 2. Behaviorism and Second Language Learning -- 3. The Cognitive Tradition and Second Language Acquisition -- 4. Information Processing Models -- 5. Communicative Competence Versus Interactional Competence -- 6. Fundamental Principles of Vygotsky's Sociocultural Theory -- 7. Bakhtin's Dialogized Heteroglossia -- 8. Vygotsky's Sociocultural Theory and Second Language Learning -- 9. Building a New Model of Second Language Acquisition -- Bibliography -- Index |
| Titolo autorizzato: | A philosophy of second language acquisition ![]() |
| ISBN: | 9786611730222 |
| 9781281730220 | |
| 128173022X | |
| 9780300129410 | |
| 0300129416 | |
| Formato: | Materiale a stampa |
| Livello bibliografico | Monografia |
| Lingua di pubblicazione: | Inglese |
| Record Nr.: | 9910972079603321 |
| Lo trovi qui: | Univ. Federico II |
| Opac: | Controlla la disponibilità qui |