top

  Info

  • Utilizzare la checkbox di selezione a fianco di ciascun documento per attivare le funzionalità di stampa, invio email, download nei formati disponibili del (i) record.

  Info

  • Utilizzare questo link per rimuovere la selezione effettuata.
The Platformisation of Consumer Culture : A Digital Methods Guide
The Platformisation of Consumer Culture : A Digital Methods Guide
Autore Caliandro Alessandro
Edizione [1st ed.]
Pubbl/distr/stampa Amsterdam : , : Amsterdam University Press, , 2024
Descrizione fisica 1 online resource (282 pages)
Altri autori (Persone) GandiniAlessandro
BainottiLucia
AnselmiGuido
Collana Digital Studies
ISBN 9789048555109
Formato Materiale a stampa
Livello bibliografico Monografia
Lingua di pubblicazione eng
Record Nr. UNISA-996602570303316
Caliandro Alessandro  
Amsterdam : , : Amsterdam University Press, , 2024
Materiale a stampa
Lo trovi qui: Univ. di Salerno
Opac: Controlla la disponibilità qui
The Platformisation of Consumer Culture : A Digital Methods Guide
The Platformisation of Consumer Culture : A Digital Methods Guide
Autore Caliandro Alessandro
Edizione [1st ed.]
Pubbl/distr/stampa Amsterdam : , : Amsterdam University Press, , 2024
Descrizione fisica 1 online resource (282 pages)
Altri autori (Persone) GandiniAlessandro
BainottiLucia
AnselmiGuido
Collana Digital Studies
Soggetto topico Consumer behavior
Digital media
ISBN 9789048555109
Formato Materiale a stampa
Livello bibliografico Monografia
Lingua di pubblicazione eng
Nota di contenuto Cover -- Table of Contents -- I. Introduction -- II. Methodological Framework -- 1. Consuming Nostalgia on Facebook -- 2. YouTube and the Radicalisation (?) of Consumption -- 3. The Platformisation of Music Genres on Spotify -- 4. Exploring the Role of Fake News and Bots in Brand Communication on Twitter and Their Impact on Brand Value and Consumer Culture -- 5. Instagram Influencers at the Crossroads between Publics and Communities -- 6. Assessing the Impact of Kitchen Nightmares through TripAdvisor -- 7. Thinking of the Same Place: The Trivialisation of the Sharing Economy on Airbnb -- 8. Ephemeral Content and Ephemeral Consumption on TikTok -- III. Conclusion: Platforms and Consumer Research. What Next? -- Bibliography -- About the Authors -- Index
Record Nr. UNINA-9910847801403321
Caliandro Alessandro  
Amsterdam : , : Amsterdam University Press, , 2024
Materiale a stampa
Lo trovi qui: Univ. Federico II
Opac: Controlla la disponibilità qui
Qualitative research in digital environments : a research toolkit / / Alessandro Caliandro and Alessandro Gandini
Qualitative research in digital environments : a research toolkit / / Alessandro Caliandro and Alessandro Gandini
Autore Caliandro Alessandro
Edizione [1st ed.]
Pubbl/distr/stampa New York : , : Routledge, , 2017
Descrizione fisica xi, 228p. : ill. (b&w, and col)
Disciplina 001.4/2
001.42
Altri autori (Persone) GandiniAlessandro <1985->
Soggetto topico Qualitative research
Digital media - Research - Methodology
Online social networks - Research - Methodology
ISBN 1-317-28218-3
1-315-64216-6
1-317-28219-1
Formato Materiale a stampa
Livello bibliografico Monografia
Lingua di pubblicazione eng
Nota di contenuto 1. Digital data -- 2. Social media : definition and uses -- 3. Digital methods for qualitative research -- 4. Online social formations -- 5. Digital tools -- 6. Social network analysis -- 7. Content analysis.
Record Nr. UNINA-9910155137303321
Caliandro Alessandro  
New York : , : Routledge, , 2017
Materiale a stampa
Lo trovi qui: Univ. Federico II
Opac: Controlla la disponibilità qui