Vai al contenuto principale della pagina

More than 100 tools for developing literacy / / Joan F. Groeber



(Visualizza in formato marc)    (Visualizza in BIBFRAME)

Autore: Groeber Joan F. Visualizza persona
Titolo: More than 100 tools for developing literacy / / Joan F. Groeber Visualizza cluster
Pubblicazione: Thousand Oaks, California : , : Corwin Press, , 2008
Edizione: 2nd ed.
Descrizione fisica: 1 online resource (193 p.)
Disciplina: 420.71
Soggetto topico: Reading games
Language arts
Thought and thinking - Study and teaching
Activity programs in education
Literacy
Altri autori: GroeberJoan F  
Note generali: Rev. ed. of: More than 100 tools for literacy in today's classroom. 1999.
Nota di bibliografia: Includes bibliographical references (pages 175) and index.
Nota di contenuto: Prereading exercises -- Exploring fiction -- Exploring nonfiction -- Reader's response -- Note taking strategies for students -- Exploring research and resources -- Improving studying and testing taking skills.
Sommario/riassunto: Teachers across grade levels will find more than 100 practical tools for sharpening students' reading comprehension.
Titolo autorizzato: More than 100 tools for developing literacy  Visualizza cluster
ISBN: 1-4522-8060-6
1-4522-0661-9
1-4416-5402-X
Formato: Materiale a stampa
Livello bibliografico Monografia
Lingua di pubblicazione: Inglese
Record Nr.: 9910791234203321
Lo trovi qui: Univ. Federico II
Opac: Controlla la disponibilità qui