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Weapons of mass persuasion : marketing the war against Iraq / / Paul Rutherford



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Autore: Rutherford Paul <1944-> Visualizza persona
Titolo: Weapons of mass persuasion : marketing the war against Iraq / / Paul Rutherford Visualizza cluster
Pubblicazione: Toronto, [Ontario] ; ; Buffalo, [New York] ; ; London, [England] : , : University of Toronto Press, , 2004
©2004
Edizione: 2nd ed.
Descrizione fisica: 1 online resource (239 p.)
Disciplina: 956.7044/38
Soggetto topico: Iraq War, 2003-2011
War in mass media
Iraq War, 2003-2011 - Public opinion
Soggetto geografico: Iraq
Soggetto genere / forma: Electronic books.
Nota di bibliografia: Includes bibliographical references and index.
Nota di contenuto: Frontmatter -- Contents -- List of Figures -- Acknowledgments -- Introduction -- ONE Marketing's Moment -- TWO The War Debate -- THREE Managing War -- FOUR Real-Time War -- FIVE Consuming War -- six Perceptions of War -- SEVEN The Phallic Dimension -- EIGHT The Propaganda State -- Postscript: Summer/Fall 2003 -- APPENDIX Consumer Voices / Citizens' Panel -- Sources -- Index
Sommario/riassunto: Weapons of Mass Persuasion chronicles the making of a Hollywood war: fast-paced and heroic, pitting the forces of good against the forces of evil to achieve a triumphant, sanitized, and commodified outcome. Electronic Format Disclaimer: Images removed at the request of the rights holder.
Titolo autorizzato: Weapons of mass persuasion  Visualizza cluster
ISBN: 1-4426-5604-2
1-4426-2348-9
Formato: Materiale a stampa
Livello bibliografico Monografia
Lingua di pubblicazione: Inglese
Record Nr.: 9910787491203321
Lo trovi qui: Univ. Federico II
Opac: Controlla la disponibilità qui