Vai al contenuto principale della pagina

Managing the shopfloor : subjectivity, masculinity, and workplace culture / / David L. Collinson



(Visualizza in formato marc)    (Visualizza in BIBFRAME)

Autore: Collinson David Visualizza persona
Titolo: Managing the shopfloor : subjectivity, masculinity, and workplace culture / / David L. Collinson Visualizza cluster
Pubblicazione: Berlin ; ; New York, : W. de Gruyter, 1992
Edizione: Reprint 2010
Descrizione fisica: 1 online resource (268 p.)
Disciplina: 658.3/02/019
658.302019
Soggetto topico: Supervision of employees
Sex role in the work environment
Masculinity
Corporate culture
Classificazione: CW 4500
Note generali: Description based upon print version of record.
Nota di bibliografia: Includes bibliographical references (p. [239]-248) and indexes.
Nota di contenuto: Front matter -- Introduction -- Chapter One: Power and Subjectivity in Organizations -- Chapter Two: Managing Management -- Chapter Three: Managing Masculinity -- Chapter Four: Managing a Joke -- Chapter Five: Managing to Resist -- Chapter Six: Managing to Comply -- Chapter Seven: Managing to Escape -- Conclusion -- Appendix: Methodology -- Bibliography -- Name Index -- Subject Index -- Back matter
Sommario/riassunto: Managing the Shopfloor: Subjectivity, Masculinity and Workplace Culture (Degruyter Studies in Organization)
Titolo autorizzato: Managing the shopfloor  Visualizza cluster
ISBN: 3-11-087916-6
Formato: Materiale a stampa
Livello bibliografico Monografia
Lingua di pubblicazione: Inglese
Record Nr.: 9910823357303321
Lo trovi qui: Univ. Federico II
Opac: Controlla la disponibilità qui
Serie: de Gruyter Studies in Organization