Vai al contenuto principale della pagina
Autore: | Nitsche Michael <1968-> |
Titolo: | Video game spaces : image, play, and structure in 3D game worlds / / Michael Nitsche |
Pubblicazione: | Cambridge, Mass., : MIT Press, ©2008 |
Descrizione fisica: | 1 online resource (314 p.) |
Disciplina: | 794.8 |
Soggetto topico: | Video games |
Soggetto non controllato: | GAME STUDIES/Game Art |
GAME STUDIES/General | |
SOCIAL SCIENCES/Media Studies | |
Note generali: | Bibliographic Level Mode of Issuance: Monograph |
Nota di bibliografia: | Includes bibliographical references and index. |
Nota di contenuto: | Structure -- Presentation -- Functionality. |
Sommario/riassunto: | Here, Nitsche introduces five analytical layers - rule-based space, mediated space, fictional space, play space, and social space - and uses them in the analyses of games that range from early classics to recent titles. |
Titolo autorizzato: | Video game spaces |
ISBN: | 0-262-29301-3 |
1-282-24056-0 | |
9786612240560 | |
0-262-25511-1 | |
Formato: | Materiale a stampa |
Livello bibliografico | Monografia |
Lingua di pubblicazione: | Inglese |
Record Nr.: | 9910782856603321 |
Lo trovi qui: | Univ. Federico II |
Opac: | Controlla la disponibilità qui |