Vai al contenuto principale della pagina

Tilt? : the search for media bias / / David Niven



(Visualizza in formato marc)    (Visualizza in BIBFRAME)

Autore: Niven David <1971-> Visualizza persona
Titolo: Tilt? : the search for media bias / / David Niven Visualizza cluster
Pubblicazione: Westport, Conn. : , : Praeger, , 2002
London : , : Bloomsbury Publishing, , 2024
Edizione: 1st ed.
Descrizione fisica: 1 online resource (162 p.)
Disciplina: 071/.3
Soggetto topico: Journalism - Objectivity - United States
Mass media - Objectivity - United States
Note generali: Bibliographic Level Mode of Issuance: Monograph
Nota di bibliografia: Includes bibliographical references (p. [137]-150) and index.
Nota di contenuto: Intro -- Contents -- Illustrations -- Preface -- Acknowledgments -- CHAPTER 1 Slanted Headlines: How the Media Cover Media Bias -- CHAPTER 2 Reporters and Car Salesmen: Public Opinion on the Media -- CHAPTER 3 The Jury Is Still Out: Academic Evidence on Media Bias -- CHAPTER 4 An Objective Test of Partisan Media Bias -- CHAPTER 5 Biases Without Publicists: Negativity, Race, and Gender Bias in the News -- CHAPTER 6 The Partisans Who Cried Wolf: Implications of the Media Bias Claims, Coverage, and Reality -- Postscript: Bias and Terror -- Appendix -- Bibliography -- Index.
Altri titoli varianti: Search for media bias
Titolo autorizzato: Tilt  Visualizza cluster
ISBN: 979-82-16-02594-8
1-280-42285-8
9786610422852
0-313-01234-2
Formato: Materiale a stampa
Livello bibliografico Monografia
Lingua di pubblicazione: Inglese
Record Nr.: 9910821594803321
Lo trovi qui: Univ. Federico II
Opac: Controlla la disponibilità qui