Vai al contenuto principale della pagina

In praise of commercial culture / / Tyler Cowen



(Visualizza in formato marc)    (Visualizza in BIBFRAME)

Autore: Cowen Tyler Visualizza persona
Titolo: In praise of commercial culture / / Tyler Cowen Visualizza cluster
Pubblicazione: Cambridge, Mass. : , : Harvard University Press, , 1998
Descrizione fisica: 1 online resource (ix, 278 pages)
Disciplina: 700.688
Soggetto topico: Arts - Marketing
Arts - Economic aspects
Arts and society
Note generali: Bibliographic Level Mode of Issuance: Monograph
Nota di bibliografia: Includes bibliographical references (p. 213-265) and index.
Nota di contenuto: Frontmatter -- Acknowledgments -- Contents -- Introduction -- 1 The Arts in a Market Economy -- 2 The Market for the Written Word -- 3 The Wealthy City as a Center for Western Art -- 4 From Bach to the Beatles: The Developing Market for Music -- 5 Why Cultural Pessimism? -- Notes -- Index
Sommario/riassunto: This book seeks to redress the current intellectual and popular balance and to encourage a more favourable attitude towards the commercialization of culture that we associate with modernity.
Titolo autorizzato: In praise of commercial culture  Visualizza cluster
ISBN: 0-674-02993-3
Formato: Materiale a stampa
Livello bibliografico Monografia
Lingua di pubblicazione: Inglese
Record Nr.: 9910791440603321
Lo trovi qui: Univ. Federico II
Opac: Controlla la disponibilità qui