Vai al contenuto principale della pagina

The ethics of computer games / / Miguel Sicart



(Visualizza in formato marc)    (Visualizza in BIBFRAME)

Autore: Sicart Miguel <1978-> Visualizza persona
Titolo: The ethics of computer games / / Miguel Sicart Visualizza cluster
Pubblicazione: Cambridge, Mass., : MIT Press, ©2009
Descrizione fisica: 1 online resource (273 p.)
Disciplina: 175
Soggetto topico: Video games - Moral and ethical aspects
Video games - Philosophy
Soggetto non controllato: GAME STUDIES/General
PHILOSOPHY/Ethics & Bioethics
SOCIAL SCIENCES/Media Studies
Note generali: Bibliographic Level Mode of Issuance: Monograph
Nota di bibliografia: Includes bibliographical references and index.
Nota di contenuto: Computer games as designed ethical systems -- Players as moral beings -- The ethics of computer games -- Applying ethics : case studies -- Unethical game content and effect studies : a critical ethical reading -- The ethics of game design.
Sommario/riassunto: Miguel Sicart looks at the ethical component in many computer games, including how players may engage their ethical values in gameplay and the implications for game design.
Titolo autorizzato: The ethics of computer games  Visualizza cluster
ISBN: 0-262-26153-7
1-282-24014-5
9786612240140
0-262-25513-8
Formato: Materiale a stampa
Livello bibliografico Monografia
Lingua di pubblicazione: Inglese
Record Nr.: 9910780429303321
Lo trovi qui: Univ. Federico II
Opac: Controlla la disponibilità qui