Vai al contenuto principale della pagina
Autore: | Delisle James R. <1953-> |
Titolo: | Doing poorly on purpose : strategies to reverse underachievement and respect student dignity / / James R. Delisle |
Pubblicazione: | Alexandria, Virginia : , : ASCD, , [2018] |
�2018 | |
Descrizione fisica: | 1 online resource (ix, 169 pages) : illustrations |
Disciplina: | 371.2/85 |
Soggetto topico: | Underachievers - Education |
Academic achievement | |
Motivation in education | |
Nota di bibliografia: | Includes bibliographical references and index. |
Nota di contenuto: | 1. Underachievement : viewing it from a student's perspective -- 2. A little light research -- 3. Getting to A : autonomy -- 4. Getting to A : access -- 5. Getting to A : advocacy -- 6. Getting to A : alternatives -- 7. Getting to A : aspirations -- 8. Getting to A : approachable educators. |
Sommario/riassunto: | This book presents a snapshot of underachievement in gifted students and explores the reasons why it happens and how it can be addressed successfully. |
Titolo autorizzato: | Doing poorly on purpose |
ISBN: | 1-4166-2538-0 |
1-4166-2537-2 | |
Formato: | Materiale a stampa |
Livello bibliografico | Monografia |
Lingua di pubblicazione: | Inglese |
Record Nr.: | 9910796405303321 |
Lo trovi qui: | Univ. Federico II |
Opac: | Controlla la disponibilità qui |