Vai al contenuto principale della pagina

Children solving problems [[electronic resource] /] / Stephanie Thornton



(Visualizza in formato marc)    (Visualizza in BIBFRAME)

Autore: Thornton Stephanie <1952-> Visualizza persona
Titolo: Children solving problems [[electronic resource] /] / Stephanie Thornton Visualizza cluster
Pubblicazione: Cambridge, MA, : Harvard University Press, 1995
Descrizione fisica: 143 p. : ill
Disciplina: 155.4/1343
Soggetto topico: Problem solving in children
Child psychology
Note generali: Bibliographic Level Mode of Issuance: Monograph
Nota di bibliografia: Includes bibliographical references (p. 129-137) and index.
Nota di contenuto: Frontmatter -- Acknowledgments -- Contents -- 1/Why Children’s Problem- Solving Is Interesting -- 2/A Historical Perspective on Children’s Problem-Solving: Inference and the Development of Logic -- 3/Conceptual Tools for Solving Problems: Inherent Skills and Information -- 4/Working through a Problem and Discovering New Strategies -- 5/The Social Context of Children’s Problem-Solving -- 6/Conclusions -- Notes -- Suggested Reading -- Credits -- Index
Titolo autorizzato: Children solving problems  Visualizza cluster
ISBN: 0-674-04434-7
Formato: Materiale a stampa
Livello bibliografico Monografia
Lingua di pubblicazione: Inglese
Record Nr.: 9910778447903321
Lo trovi qui: Univ. Federico II
Opac: Controlla la disponibilità qui
Serie: Developing child.