Vai al contenuto principale della pagina
Autore: | Thornton Stephanie <1952-> |
Titolo: | Children solving problems [[electronic resource] /] / Stephanie Thornton |
Pubblicazione: | Cambridge, MA, : Harvard University Press, 1995 |
Descrizione fisica: | 143 p. : ill |
Disciplina: | 155.4/1343 |
Soggetto topico: | Problem solving in children |
Child psychology | |
Note generali: | Bibliographic Level Mode of Issuance: Monograph |
Nota di bibliografia: | Includes bibliographical references (p. 129-137) and index. |
Nota di contenuto: | Frontmatter -- Acknowledgments -- Contents -- 1/Why Children’s Problem- Solving Is Interesting -- 2/A Historical Perspective on Children’s Problem-Solving: Inference and the Development of Logic -- 3/Conceptual Tools for Solving Problems: Inherent Skills and Information -- 4/Working through a Problem and Discovering New Strategies -- 5/The Social Context of Children’s Problem-Solving -- 6/Conclusions -- Notes -- Suggested Reading -- Credits -- Index |
Titolo autorizzato: | Children solving problems |
ISBN: | 0-674-04434-7 |
Formato: | Materiale a stampa |
Livello bibliografico | Monografia |
Lingua di pubblicazione: | Inglese |
Record Nr.: | 9910778447903321 |
Lo trovi qui: | Univ. Federico II |
Opac: | Controlla la disponibilità qui |