LEADER 02987nam 2200661 a 450 001 9910956007403321 005 20200520144314.0 010 $a979-88-908754-6-4 010 $a979-88-9313-141-3 010 $a1-4696-0612-7 010 $a0-8078-7757-3 035 $a(CKB)1000000000487667 035 $a(EBL)354266 035 $a(OCoLC)476176202 035 $a(SSID)ssj0000132551 035 $a(PQKBManifestationID)11143499 035 $a(PQKBTitleCode)TC0000132551 035 $a(PQKBWorkID)10038423 035 $a(PQKB)11219120 035 $a(StDuBDS)EDZ0000245662 035 $a(OCoLC)233577741 035 $a(MdBmJHUP)muse28008 035 $a(Au-PeEL)EBL354266 035 $a(CaPaEBR)ebr10273396 035 $a(CaONFJC)MIL929207 035 $a(Perlego)538343 035 $a(MiAaPQ)EBC354266 035 $a(EXLCZ)991000000000487667 100 $a20061016d2007 ub 0 101 0 $aeng 135 $aur|||||||nn|n 181 $ctxt 182 $cc 183 $acr 200 10$aCritical Americans $eVictorian intellectuals and transatlantic liberal reform /$fLeslie Butler 210 $aChapel Hill $cUniversity of North Carolina Press$dc2007 215 $a1 online resource (400 p.) 300 $aDescription based upon print version of record. 311 08$a0-8078-5792-0 311 08$a0-8078-3084-4 320 $aIncludes bibliographical references (p. [325]-360) and index. 327 $aContents; Preface; Introduction; 1. Victorian Duty, American Scholars, and National Crisis; 2. The War for the Union and the Vindication of American Democracy; 3. The Liberal High Tide and Educative Democracy; 4. Liberal Culture in a Gilded Age; 5. The Politics of Liberal Reform; 6. Global Power and the liberalism of Empire; Epilogue; Notes; Bibliography; Index; 330 $aIn this intellectual history of American liberalism during the second half of the 19th century, Butler examines a group of nationally prominent and internationally oriented writers who sustained an American tradition of self-consciously progressive and cosmopolitan reform. She addresses how these men established a critical perspective on American racism, materialism, and jingoism in the decades between the 1850's and the 1890's while she recaptures their insistence on the ability of ordinary citizens to work toward their limitless potential as intelligent and moral human beings. 606 $aLiberalism$zUnited States$xHistory$y19th century 606 $aPolitics and culture$zUnited States$xHistory$y19th century 606 $aDemocracy$zUnited States$xHistory$y19th century 615 0$aLiberalism$xHistory 615 0$aPolitics and culture$xHistory 615 0$aDemocracy$xHistory 676 $a320.510973/09034 700 $aButler$b Leslie$f1969-$01833915 801 0$bMiAaPQ 801 1$bMiAaPQ 801 2$bMiAaPQ 906 $aBOOK 912 $a9910956007403321 996 $aCritical Americans$94408956 997 $aUNINA LEADER 01981nam 2200301 450 001 996673680303316 005 20250909114131.0 010 $a978-88-290-3057-6 100 $a20250908d2025----km y0itay5003 ba 101 0 $aita 102 $aIT 105 $ay 00 y 200 1 $aPedagogia del gioco$eidee e strumenti per la didattica$fFabio Dovigo 210 $aRoma$cCarocci$d2025 215 $a199 p.$d22 cm 225 2 $aStudi superiori$v1494 330 $aIn un'epoca in cui l'educazione rischia di ridursi a standardizzazione, misurazione e controllo, il volume invita a riscoprire la forza trasformativa del gioco come spazio di libertą, scoperta e crescita personale. Frutto di una solida riflessione teorica e di un'attenta analisi delle pratiche educative, il testo esplora il gioco in tutte le sue dimensioni: dal movimento corporeo allo sviluppo cognitivo, dall'interazione sociale all'identitą di genere, per poi approfondire il ruolo degli spazi aperti, della relazione con l'ambiente naturale e di un orientamento olistico al gioco come pratica educativa. Attraverso un esame rigoroso dell'evoluzione della letteratura internazionale sul tema ? dalle prime concettualizzazioni di autori come Piaget, Vygotskij e Bruner fino alle pił recenti prospettive legate alla teoria della complessitą, all'ecopedagogia e all'educazione sostenibile ? viene delineata una pedagogia del gioco come approccio integrato, relazionale e inclusivo, capace di valorizzare l'immaginazione, la corporeitą, l'autonomia, la cooperazione e il pensiero divergente nei contesti educativi contemporanei. (Fonte: editore) 410 0$12001$aStudi superiori$v1494 606 0 $aGiochi$xFunzione educativa$2BNCF 676 $a370.157 700 1$aDOVIGO,$bFabio$0478743 801 0$aIT$bcba$gREICAT 912 $a996673680303316 951 $aII.4. 4706$b293063 L.M.$cII.4.$d573444 959 $aBK 969 $aUMA 996 $aPedagogia del gioco$94432314 997 $aUNISA