LEADER 04025nam 2200409z- 450 001 9910557533103321 005 20231214133606.0 035 $a(CKB)5400000000044247 035 $a(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/78213 035 $a(EXLCZ)995400000000044247 100 $a20202202d2022 |y 0 101 0 $aeng 135 $aurmn|---annan 181 $ctxt$2rdacontent 182 $cc$2rdamedia 183 $acr$2rdacarrier 200 10$aStat.Edu?21 - New Perspectives in Statistics Education. Proceedings of the International Conference Stat.Edu?21 210 $aNapoli$cFedOA - Federico II University Press$d2022 215 $a1 electronic resource (84 p.) 225 1 $aFuori collana 311 $a88-6887-124-6 330 $aThe volume collects the papers presented at the Conference ?Stat.Edu?21 -New Perspectives in Statistics Education?. The Conference was held at the Department of Political Sciences of the University of Naples Federico II (25-26 March 2021). The conference was the final event of the ?ALEAS - Adaptive LEArning in Statistics?, an ERASMUS+ project (https://aleas-project.eu) developed in the period 2018-2021 to design and implement an Adaptive LEArning system able to offer personalised learning paths to students, with the purpose to provide them remedial advice to deal with the ?statistics anxiety?. Stat.Edu?21 aimed at stimulating discussions, solicitations and contributions around the central theme of ALEAS, the development of adaptive learning systems in the field of Higher Education as a complementary tool for traditional courses and promote a community of practice in this field. The volume collects 12 papers reporting reflections and quantitative studies covering mainly three topics: the assessment of the effects of anxiety or more generally of a different attitude in the study of Statistics, tools and methods for the assessment of training paths and technology-based learning experiences 330 $aIl volume raccoglie i contributi presentati alla conferenza ?Stat.Edu?21 -New Perspectives in Statistics Education?. La Conferenza è stata ospitata dal Dipartimento di Scienze Politiche dell?Università degli Studi di Napoli Federico II (25-26 marzo 2021). La conferenza è stata organizzata come evento finale del progetto ERASMUS+ ?ALEAS - Adaptive LEArning in Statistics? (https://aleas-project.eu) che si è svolto dal 2018 al 2021. Il progetto ha avuto l?obiettivo di sviluppare e implementare un sistema di apprendimento adattivo che offra percorsi di apprendimento personalizzati agli studenti, con lo scopo ultimo di aiutare gli studenti a fronteggiare l?ansia statistica. Stat.Edu?21 ha stimolato riflessioni, discussioni e contributi sul tema di ALEAS e sullo sviluppo di sistemi di apprendimento adattivo in ambito universitario come strumenti complementari ai corsi tradizionali e contribuito lo scambio di buone pratiche. Il volume comprende 12 contributi che propongono riflessioni e studi quantitativi in particolare su 3 temi: la valutazione degli effetti dell?ansia o più generalmente lo studio di diverse attitudini nello studio della statistica, strumenti e metodi per la valutazione dei percorsi di insegnamento e le esperienze di apprendimento basate sulla tecnologia. 606 $aSociety & social sciences$2bicssc 610 $atechnology-based platforms, adaptive learning systems, statistical methods, statistics anxiety, higher education 615 7$aSociety & social sciences 700 $aDavino$b Cristina$4auth$0117150 702 $aDavino$b Cristina$4edt 702 $aFabbricatore$b Rosa$4edt 702 $aParola$b Anna$4edt 702 $aDavino$b Cristina$4oth 702 $aFabbricatore$b Rosa$4oth 702 $aParola$b Anna$4oth 906 $aBOOK 912 $a9910557533103321 996 $aStat.Edu?21 - New Perspectives in Statistics Education. Proceedings of the International Conference Stat.Edu?21$93040371 997 $aUNINA