LEADER 04510nam 22008775 450 001 9910298492503321 005 20250609110128.0 010 $a3-319-16336-1 024 7 $a10.1007/978-3-319-16336-9 035 $a(CKB)3710000000403973 035 $a(EBL)2095869 035 $a(SSID)ssj0001500728 035 $a(PQKBManifestationID)11894613 035 $a(PQKBTitleCode)TC0001500728 035 $a(PQKBWorkID)11522913 035 $a(PQKB)10785914 035 $a(DE-He213)978-3-319-16336-9 035 $a(MiAaPQ)EBC2095869 035 $a(PPN)185488005 035 $a(MiAaPQ)EBC3110071 035 $a(EXLCZ)993710000000403973 100 $a20150429d2015 u| 0 101 0 $aeng 135 $aur|n|---||||| 181 $ctxt 182 $cc 183 $acr 200 10$aFrugal Innovation in Healthcare $eHow Targeting Low-Income Markets Leads to Disruptive Innovation /$fby Aditi Ramdorai, Cornelius Herstatt 205 $a1st ed. 2015. 210 1$aCham :$cSpringer International Publishing :$cImprint: Springer,$d2015. 215 $a1 online resource (178 p.) 225 1 $aIndia Studies in Business and Economics,$x2198-0012 300 $aDescription based upon print version of record. 311 08$a3-319-16335-3 320 $aIncludes bibliographical references. 327 $aIntroduction -- Bottom of the Pyramid Concept: Taking Stock -- Disruptive Innovations Theory -- Methodology and Research Process -- Study 1: BOP as a Source for Disruptive Innovations -- Study 2: Lessons from GE Healthcare: How Incumbents Can Systematically Create Disruptive Innovations -- Study 3: Lessons from Tata: How Leadership Can Drive Disruptive Innovations -- Addendum: Linking Paradox Resolution and Disruptive Innovations for the Bottom of the Pyramid Markets -- Discussion of Findings and Conclusion -- Appendix. 330 $aThis book focuses on how companies are innovating with regard to the Bottom-of-the-Pyramid (BOP) ? the lowest socio-economic segment, and the organizational conditions they need to be successful. The authors use several examples of disruptive innovations for this market, particularly in the Indian healthcare sector. Low-cost, specialty hospital chains like Aravind Eye Care and Narayana Hrudayalaya have brought down the cost of certain medical procedures significantly. The Indian conglomerate Tata Group and the American healthcare giant GE Healthcare have also developed affordable products targeted at the lowest-income segments in India. The authors present an in-depth analysis of these companies and present their insightful results on disruptive innovation and the ever-challenging BOP market. 410 0$aIndia Studies in Business and Economics,$x2198-0012 606 $aHealth services administration 606 $aHealth services administration 606 $aMedical economics 606 $aGlobalization 606 $aMarkets 606 $aManagement 606 $aIndustrial management 606 $aSocial policy 606 $aHealth Care Management$3https://scigraph.springernature.com/ontologies/product-market-codes/527030 606 $aHealth Economics$3https://scigraph.springernature.com/ontologies/product-market-codes/W35000 606 $aEmerging Markets/Globalization$3https://scigraph.springernature.com/ontologies/product-market-codes/525010 606 $aInnovation/Technology Management$3https://scigraph.springernature.com/ontologies/product-market-codes/518000 606 $aSocial Policy$3https://scigraph.springernature.com/ontologies/product-market-codes/W34020 615 0$aHealth services administration. 615 0$aHealth services administration. 615 0$aMedical economics. 615 0$aGlobalization. 615 0$aMarkets. 615 0$aManagement. 615 0$aIndustrial management. 615 0$aSocial policy. 615 14$aHealth Care Management. 615 24$aHealth Economics. 615 24$aEmerging Markets/Globalization. 615 24$aInnovation/Technology Management. 615 24$aSocial Policy. 676 $a330 676 $a338.473621 676 $a36.210.681 676 $a361 676 $a381 676 $a658514 700 $aRamdorai$b Aditi$4aut$4http://id.loc.gov/vocabulary/relators/aut$01064998 702 $aHerstatt$b Cornelius$4aut$4http://id.loc.gov/vocabulary/relators/aut 906 $aBOOK 912 $a9910298492503321 996 $aFrugal Innovation in Healthcare$92542198 997 $aUNINA LEADER 02629nam 2200385z- 450 001 9910490716903321 005 20210709 035 $a(CKB)5590000000533403 035 $a(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/71197 035 $a(oapen)doab71197 035 $a(EXLCZ)995590000000533403 100 $a20202107d2020 |y 0 101 0 $ager 135 $aurmn|---annan 181 $ctxt$2rdacontent 182 $cc$2rdamedia 183 $acr$2rdacarrier 200 00$aVon Notstand und Wohlstand$eDie Basler Lebensmittelversorgung im Krieg, 1914-1918 210 $aZu?rich$cChronos Verlag$d2020 215 $a1 online resource 225 1 $aDie Schweiz im Ersten Weltkrieg 311 08$a3-0340-1575-5 330 $aWie wirkte sich der Erste Weltkrieg auf die Lebensmittelversorgung der neutralen Schweiz aus? Dieser Frage geht die Studie am Beispiel von Basel-Stadt nach. Sie zeigt, wie eng verflochten Basel mit dem kriegfu?hrenden Ausland war. Auch wenn der Stadtkanton von milita?rischen Verwu?stungen verschont blieb, war er materiell direkt vom Krieg betroffen. Der lokale Lebensmittelmarkt war dabei ein zentraler Ort der baselsta?dtischen Kriegserfahrung, die von Teuerung, Verteilkonflikten und Knappheit gepra?gt war. Es wird untersucht, wie der Krieg die Nahrungsmittelversorgung einer sta?dtischen Gesellschaft beeinflusste, wie die Beho?rden auf Versorgungs- und Verteilungsprobleme reagierten und welche Folgen dies fu?r die Erna?hrung der Zivilbevo?lkerung hatte. Die Verschiebung der Verha?ltnisse zeigt sich unter anderem in den Panikka?ufen im Sommer 1914, im ta?glichen Grenzverkehr und in der sta?dtischen «Anbauschlacht». Teuerung und Lebensmittelknappheit brachten die lohnabha?ngige Bevo?lkerung trotz Kriegskonjunktur in grosse Not. Gegen den Versorgungsmissstand reagierte der Staat erst 1916/17: Der Wucherhandel wurde beka?mpft, Lebensmittel wurden kontingentiert und ratio­niert. Fu?r die Bevo?lkerung wurden Volksku?chen eingerichtet, und die Notstandsaktion ermo?glichte zahlreichen bedu?rftigen Familien den Kauf von verbilligten Lebensmitteln. Die Erna?hrungsfrage war zentral und pra?gte nicht nur den sta?dtischen Alltag, sondern auch die poli­tische Debatte. 517 $aVon Notstand und Wohlstand 610 $aBasel 610 $aErna?hrung 610 $aErster Weltkrieg 610 $aLebensmittelversorgung 610 $aSchweiz 610 $aVersorgung 700 $aMeier$b Maria$4auth$01305039 906 $aBOOK 912 $a9910490716903321 996 $aVon Notstand und Wohlstand$93027793 997 $aUNINA