LEADER 03406nam 2200409z- 450 001 9910345967403321 005 20230221132619.0 035 $a(CKB)4920000000094042 035 $a(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/55557.2 035 $a(EXLCZ)994920000000094042 100 $a20202106d2019 |y 0 101 0 $aita 135 $aurmn|---annan 181 $ctxt$2rdacontent 182 $cc$2rdamedia 183 $acr$2rdacarrier 200 10$aIl Paesaggio$eun tema transdisciplinare 210 $cFedOA - Federico II University Press$d2019 215 $a1 electronic resource (205 p.) 225 1 $aDidaskein$v1 311 $a88-6887-052-5 330 $aAccording to the European Landscape Convention, signed in Florence on 20 October 2000, the landscape is the outcome of the relationship between local communities and their territories, as a result of the social culture that collective behaviors substantiate to build identities. Aware that everyone has an active role in shaping landscapes, the volume addresses some key aspects of the theme with a specialized but transversal approach. It is paired by the reflections of schoolteachers, who have implemented initiatives with students of Campania schools aimed at bringing them closer to their territories and to make them aware of the active role they have in its transformation. The origin of this symbiosis is the Training Project ?Landscape from everyone ? Landscape for everyone. Training and education for the awareness of new generations? developed and implemented by the local group of the University of Naples Federico II of the UNISCAPE (European Network of Universities for the Implementation of the European Landscape Convention) Association and the Regional School Office of Campania. 330 $aSecondo la Convenzione Europea del Paesaggio, firmata a Firenze il 20 Ottobre del 2000, il paesaggio è l?esito della relazione tra le comunità locali ed i loro territori, frutto della cultura sociale che i comportamenti collettivi sostanziano per costruire identità. Consapevole che ogni individuo ha, quindi, un ruolo attivo e inderogabile nel plasmare i paesaggi, il volume affronta i principali nuclei fondanti della tematica con un approccio trasversale, frutto della convergenza di saperi specialistici. A ciò si affiancano le riflessioni di docenti scolastici, che hanno implementato con i ragazzi delle scuole della Campania iniziative volte ad avvicinarli ed a renderli consapevoli del ruolo attivo che essi hanno nella trasformazione dei loro territori. L?origine di questa simbiosi è il Progetto Formativo ?Paesaggio da tutti ? Paesaggio per tutti. Formazione ed educazione per la consapevolezza delle nuove generazioni? sviluppato e implementato dal gruppo locale dell?Università di Napoli Federico II dell?Associazione UNISCAPE (European Network of Universities for the Implementation of the European Landscape Convention) di concerto con l?Ufficio Scolastico Regionale della Campania. 517 $aPaesaggio 517 $aIl Paesaggio 606 $axxxx$2bicssc 610 $aTraining 610 $aSchool 610 $aTerritory 610 $aLandscape 610 $aIdentity 615 7$axxxx 700 $aElvira Petroncelli$4auth$0766019 906 $aBOOK 912 $a9910345967403321 996 $aIl paesaggio$91799745 997 $aUNINA