LEADER 00831nam0-22003011--450- 001 990006339580403321 005 20060926112152.0 035 $a000633958 035 $aFED01000633958 035 $a(Aleph)000633958FED01 035 $a000633958 100 $a20000112d1992----km-y0itay50------ba 101 0 $alat 102 $aUS 105 $ay-------001yy 200 1 $aCicero's Returm from Exile$ethe Orations Post reditum$fJohn Nicholson 210 $aNew York$cLang$d1992 215 $aXIII, 174 p.$d22 cm 225 1 $aLang Classical studies$v4 676 $a875.01$v21$zita 700 1$aNicholson,$bJohn$0407567 801 0$aIT$bUNINA$gRICA$2UNIMARC 901 $aBK 912 $a990006339580403321 952 $aIV H 186$b33208*$fFGBC 959 $aFGBC 996 $aCicero's Returm from Exile$9657126 997 $aUNINA LEADER 02129nam0-2200313 --450 001 9910549194903321 005 20220322103518.0 010 $a978-88-8450-963-5 100 $a20220322d2021----kmuy0itay5050 ba 101 2 $aita$alat 102 $aIT 105 $a 001yy 200 1 $aHistoria de victoria quam Ianuenses habuerunt contra gentes ab Imperatore missas$fUrsone da Sestri$gedizione critica, traduzione e commento di Clara Fossati 210 $aFirenze$cSISMEL Edizioni del Galluzzo$d2021 215 $aVI, 161 p.$d25 cm 225 1 $aEdizione nazionale dei testi mediolatini$v57 225 1 $aEdizione nazionale dei testi mediolatini. Serie 2$v29 225 1 $aEdizione nazionale dei testi mediolatini d'Italia$v57 330 $aL'Historia de victoria quam Ianuenses habuerunt contra gentes ab imperatore missas è un poema epico in 1064 esametri composto dal notaio Ursone da Sestri che, nel raccontare tutte le fasi della spedizione della flotta navale genovese contro quella di Federico II avvenuta nel 1242, delinea più in generale i conflittuali rapporti tra la città e l'imperatore. Il carme può essere considerato un documento politico inserito poeticamente in un ambiente geografico descritto con accuratezza dal notaio-poeta, in cui il paesaggio ligure fa da sfondo a una vera e propria azione di guerra. Ursone nel comporre il poema fonde insieme una solida institutio, che emerge dai numerosi richiami alle auctoritates classiche (Virgilio e Lucano, ma anche Ovidio, Orazio, Giovenale, Silio Italico e Claudiano), con una prospettiva storiografica di impronta medievale di tipo fortemente provvidenzialistico, in cui la presenza di Dio gioca un ruolo determinante nel succedersi dei fatti narrati. 676 $a873.03$v23 700 0$aUrso de Sigestro$01210502 702 1$aFossati,$bClara 801 0$aIT$bUNINA$gREICAT$2UNIMARC 901 $ainserire formato 912 $a9910549194903321 952 $aP2B 660 SISMEL TESTI 57$b2022/385$fFLFBC 959 $aFLFBC 996 $aHistoria de victoria quam Ianuenses habuerunt contra gentes ab Imperatore missas$92793614 997 $aUNINA LEADER 02823nam 22004573a 450 001 9910917278803321 005 20250203232504.0 010 $a9780472903931 010 $a0472903934 035 $a(CKB)36719195900041 035 $a(ScCtBLL)3cd4f69d-51e0-4825-a815-baa729334342 035 $a(EXLCZ)9936719195900041 100 $a20250203i20242023 uu 101 0 $aeng 135 $aur||||||||||| 181 $ctxt$2rdacontent 182 $cc$2rdamedia 183 $acr$2rdacarrier 200 00$aCosmopolitan Love : $eUtopian Vision in D. H. Lawrence and Eileen Chang /$fSijia Yao 210 1$a[s.l.] :$cUniversity of Michigan Press,$d2024. 215 $a1 online resource 311 08$a9780472056538 311 08$a0472056530 311 08$a9780472076536 311 08$a0472076531 330 $a<div>Love, and the different manifestations of it, is a common theme in literature around the world. In <i>Cosmopolitan Love</i>, Sijia Yao examines the writings of D. H. Lawrence, a British writer whose literature focused primarily on interpersonal relationships in domestic settings, and Eileen Chang, a Chinese writer who migrated to the United States and explored Chinese heterosexual love in her writing. While comparing the writings of a Chinese writer and an English one, Yao avoids a direct comparison between East and West that could further enforce binaries. Instead, she uses the comparison to develop an idea of cosmopolitanism that shows how the writers are in conversation with their own culture and with each other. Both D. H. Lawrence and Eileen Chang wrote stories that are influenced by-but sometimes stand in opposition to-their own cultures. They offer alternative understandings of societies dealing with modernism and cultural globalization. Their stories deal with emotional pain caused by the restrictions of local politics and economics and address common themes of incestuous love, sexual love, adulterous love, and utopian love. By analyzing their writing, Yao demonstrates that the concept of love as a social and political force can cross cultural boundaries and traditions to become a basis for human meaning, the key to a cosmopolitan vision.</div> 606 $aLiterary Criticism$2bisacsh 606 $aLiterary Criticism / Comparative Literature$2bisacsh 606 $aLiterary Criticism / Asian / Chinese$2bisacsh 606 $aLiterature$xHistory and criticism 615 7$aLiterary Criticism 615 7$aLiterary Criticism / Comparative Literature 615 7$aLiterary Criticism / Asian / Chinese 615 0$aLiterature$xHistory and criticism. 700 $aYao$b Sijia$01780523 801 0$bScCtBLL 801 1$bScCtBLL 906 $aBOOK 912 $a9910917278803321 996 $aCosmopolitan Love$94304606 997 $aUNINA LEADER 00768nam0-22002651i-450 001 990005674150403321 005 20251125093859.0 035 $a000567415 035 $aFED01000567415 035 $a(Aleph)000567415FED01 035 $a000567415 100 $a19990604d1925----km-y0itay50------ba 101 0 $aita 105 $ay-------001yy 200 1 $aGesù e il senso della natura$fFrancesco A. Ferrari 210 $aBologna$cCoop. Tipografica Azzoguidi$d1925 215 $a131 p.$d25 cm 700 1$aFerrari,$bFrancesco Antonio$0403584 801 0$aIT$bUNINA$gRICA$2UNIMARC 901 $aBK 912 $a990005674150403321 952 $a199.42 FERF 01$bIST.ST.FIL. 5226$fFLFBC 959 $aFLFBC 996 $aGesù e il senso della natura$9601414 997 $aUNINA