03882nam 2200673 450 99620699800331620230621140013.088-8453-769-X(CKB)3400000000020549(ItFiC)it 0833014X(SSID)ssj0000985985(PQKBManifestationID)11543094(PQKBTitleCode)TC0000985985(PQKBWorkID)10933428(PQKB)11256990(WaSeSS)Ind00073900(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/33080(EXLCZ)99340000000002054920091204h20082008 uy 0itaurm|#||||||||txtrdacontentcrdamediacrrdacarrierL'inclusione sociale e il dialogo interculturale nei contesti europei strumenti per l'educazione, la formazione e l'accesso al lavoro /a cura di Vanna Boffo, Francesca TorloneFirenze University Press2008Firenze :Firenze University Press,2008.©20081 online resource (vi, 221 pages) illustrations; digital, PDF file(s)Proceedings e report ;41Proceedings, Florence, 2008.Print version: 9788884537683 Includes bibliographical references.The book contains the proceedings of the European conference and review «Products and experiences for intercultural dialogue: Best practices for social inclusion in Italy and Europe" held in Florence on 18 January 2008 in the framework of the project «Social Inclusion: How Leonardo da Vinci Projects Contribueted to Make it Effective». With a social and pedagogic/educational approach, the text is designed to make a specific contribution to the knowledge and evaluation of quality products, carefully selected by European experts, regarding three fundamental aspects of social inclusion and intercultural dialogue: learning on the part of the immigrants of the language and culture of the host country; reception and inclusion in the workplace; the protection of the health and safety of the immigrants.Il volume raccoglie gli atti della Conferenza e Rassegna Europea «Prodotti ed esperienze per il dialogo interculturale. Le migliori pratiche per l'inclusione sociale in Italia e in Europa», svoltasi a Firenze il 18 gennaio 2008, nell'ambito del progetto «Social Inclusion: How Leonardo da Vinci Projects Contribueted to Make it Effective». Con un approccio di carattere sociale e pedagogico/educativo il testo intende apportare un contributo specifico alla conoscenza e alla valutazione di prodotti di qualità, accuratamente selezionati da esperti europei, riguardanti tre aspetti fondamentali dell'inclusione sociale e del dialogo interculturale: l'apprendimento da parte degli immigrati della lingua e della cultura del paese ospitante; l'accoglienza e l'inclusione nei luoghi di lavoro; la salvaguardia della salute e della sicurezza degli immigrati.Proceedings e report (Firenze University Press) ;41.Sociology & Social HistoryHILCCSocial SciencesHILCCSocial ChangeHILCCunione europeaintegrationintegrazioneatti di convegnoeuropean unionproceedingsSociology & Social HistorySocial SciencesSocial Change370Boffo Vannaauth472972Boffo VannaTorlone FrancescaItFiCItFiCUkMaJRUBOOK996206998003316L'inclusione sociale e il dialogo interculturale nei contesti europei3384159UNISA