1.

Record Nr.

UNICASANA0138872

Autore

Cicero, Marcus Tullius

Titolo

Libro 3. / M. Tullio Cicerone , commentato da Umberto Moricca

Pubbl/distr/stampa

Torino, : Chiantore, 1945

Descrizione fisica

IV, 127 p. ; 21 cm

Lingua di pubblicazione

Italiano

Latino

Formato

Materiale a stampa

Livello bibliografico

Monografia

2.

Record Nr.

UNISALENTO991003214939707536

Autore

Vitale, Francesco Antonio, sac. <1724-1803>

Titolo

Francisci Antonii Vitale in binas veteres inscriptiones L. Aurelii Commodi imperatoris aetate positas Romae recens detectas dissertatio qua giudiatorum materia fere tota enucleatur

Pubbl/distr/stampa

Romae : ex typographia Komarek, 1763

Descrizione fisica

88 p., [1] c. di tav. (ripieg.) : ill.; 4° (29 cm).

Lingua di pubblicazione

Latino

Formato

Microfilm

Livello bibliografico

Monografia

Note generali

Dedica: "Eruditissimo, et clarissimo viro r. p. d. Paulo Mariae Paciaudio ...", c. A2r.

Front. in rosso e nero.

Iniziali xilografiche.

Incisioni calcografiche.

Riproduzione in microfiche dell'originale conservato presso la Biblioteca Apostolica Vaticana



3.

Record Nr.

UNISA996649871103316

Autore

Boersma Asher

Titolo

Nautical Media : An Historical Ethnography of Ships and Control Rooms

Pubbl/distr/stampa

Bielefeld : , : transcript Verlag, , 2025

©2024

ISBN

9783839473733

383947373X

Edizione

[1st ed.]

Descrizione fisica

1 online resource (273 pages)

Collana

Media in Action ; ; 8

Classificazione

ZO 6650

Soggetti

Nautik

Schiffsführung

SOCIAL SCIENCE / Media Studies

Lingua di pubblicazione

Inglese

Formato

Materiale a stampa

Livello bibliografico

Monografia

Nota di contenuto

Frontmatter -- Contents -- Foreword -- Prologue -- Introduction -- Chapter 1 – Devil’s Island -- Chapter 2 – The Mediatisation of Work -- Chapter 3 – Control room Prestige and Design intertwined -- Chapter 4 – Tweeting operators -- Chapter 5 – Media of Separation -- Conclusion -- Literature -- List of Figures

Sommario/riassunto

Over the last 70 years, media have become increasingly central to nautical mobility. Asher Boersma describes how, in the 1960s and 1970s, the focus of the Western European infrastructuring state shifted from dramatic physical intervention to control rooms, which both benefited from and drove the mediatisation of navigation, especially radar. He shows that, in the 1980s, conflicts between operators and management were manifested and resolved in the design of early simulators, and traces how the digitalisation of bridges and wheelhouses decentralised control again, away from shore. The nucleus of change in transport infrastructure has been where it is scaled, in control rooms and on ships, and that scaling is primarily what nautical media allow.