|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. |
Record Nr. |
UNISA990002301270203316 |
|
|
Titolo |
La politica della cultura nelle autonomie locali : atti del Convegno di studio organizzato dal Dipartimento cultura scuola e formazione della Direzione centrale della DC, Roma, 12-14 novembre 1981 / [relazioni e interventi] di Paolo Cabras ... [et al.] |
|
|
|
|
|
|
|
Pubbl/distr/stampa |
|
|
|
|
|
|
Descrizione fisica |
|
|
|
|
|
|
Disciplina |
|
|
|
|
|
|
Soggetti |
|
Enti locali - Cultura - Congressi - 1981 |
|
|
|
|
|
|
Collocazione |
|
|
|
|
|
|
Lingua di pubblicazione |
|
|
|
|
|
|
Formato |
Materiale a stampa |
|
|
|
|
|
Livello bibliografico |
Monografia |
|
|
|
|
|
2. |
Record Nr. |
UNISALENTO991002053109707536 |
|
|
Autore |
Bronzini, Giovanni Battista |
|
|
Titolo |
La canzone epico-lirica nell'Italia centro meridionale / Giovanni B. Bronzini ; con prefazione di Vittorio Santoli |
|
|
|
|
|
|
|
Pubbl/distr/stampa |
|
|
|
|
|
|
Descrizione fisica |
|
v. : facs., c. geogr. ; 25 cm |
|
|
|
|
|
|
Collana |
|
Studi e testi / Università di Roma, Facoltà di lettere, Istituto di storia delle tradizioni popolari |
|
|
|
|
|
|
|
|
Altri autori (Persone) |
|
|
|
|
|
|
Disciplina |
|
|
|
|
|
|
Soggetti |
|
|
|
|
|
|
Lingua di pubblicazione |
|
|
|
|
|
|
Formato |
Materiale a stampa |
|
|
|
|
|
Livello bibliografico |
Monografia |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
Record Nr. |
UNISALENTO991002460479707536 |
|
|
Titolo |
Annuario della Università di Messina / Università degli Studi, Messina. - 1944- |
|
|
|
|
|
|
|
Pubbl/distr/stampa |
|
|
|
|
|
|
ISSN |
|
|
|
|
|
|
Altri autori (Enti) |
|
Università degli Studi, Messinaauthor |
|
|
|
|
|
|
Lingua di pubblicazione |
|
|
|
|
|
|
Formato |
Materiale a stampa |
|
|
|
|
|
Livello bibliografico |
Periodico |
|
|
|
|
|
4. |
Record Nr. |
UNINA9910811950203321 |
|
|
Autore |
Hall Linda B (Linda Biesele), <1939-> |
|
|
Titolo |
Dolores del Río [[electronic resource] ] : beauty in light and shade / / Linda B. Hall |
|
|
|
|
|
|
|
Pubbl/distr/stampa |
|
|
Stanford, Calif., : Stanford University Press, 2013 |
|
|
|
|
|
|
|
ISBN |
|
|
|
|
|
|
Descrizione fisica |
|
1 online resource (375 p.) |
|
|
|
|
|
|
Disciplina |
|
|
|
|
|
|
|
|
Soggetti |
|
Motion picture actors and actresses - Mexico |
Motion pictures - Social aspects - United States - History - 20th century |
|
|
|
|
|
|
|
|
Lingua di pubblicazione |
|
|
|
|
|
|
Formato |
Materiale a stampa |
|
|
|
|
|
Livello bibliografico |
Monografia |
|
|
|
|
|
Note generali |
|
Description based upon print version of record. |
|
|
|
|
|
|
Nota di bibliografia |
|
Includes bibliographical references and index. |
|
|
|
|
|
|
Nota di contenuto |
|
Front matter -- Contents -- Acknowledgments -- Note on Translation and Orthography -- 1. Beauty, Celebrity, and Power in Two Cultures -- 2. Mexican Princess -- 3. Hollywood Baby Beauty -- 4. Unwelcome Triangle -- 5. Pushing the Envelope -- 6. Fame and Its Perils -- 7. Second Chance -- 8. Affair -- 9. Return -- 10. Resurrection -- 11. Diva -- 12. Icon -- Notes -- Filmography -- Bibliography -- Index |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sommario/riassunto |
|
Dolores del Río's enormously successful career in Hollywood, in Mexico, and internationally illuminates issues of race, ethnicity, and gender through the lenses of beauty and celebrity. She and her husband left Mexico in 1925, as both their well-to-do families suffered from the economic downturn that followed the Mexican Revolution. Far from being stigmatized as a woman of color, she was acknowledged as the epitome of beauty in the Hollywood of the 1920's and early 1930's. While she insisted upon her ethnicity, she was nevertheless coded white by the film industry and its fans, and she appeared for more than a decade as a romantic lead opposite white actors. Returning to Mexico in the early 1940's, she brought enthusiasm and prestige to the Golden Age of Mexican cinema, becoming one of the great divas of Mexican film. With struggle and perseverance, she overcame the influence of men in both countries who hoped to dominate her, ultimately controlling her own life professionally and personally. |
|
|
|
|
|
|
|
| |