1.

Record Nr.

UNINA9910268157603321

Autore

Crompton, Rosemary <1942- >

Titolo

Class & stratification / Rosemary Crompton

Pubbl/distr/stampa

- Cambridge : Polity Press, 2008

ISBN

978-07456-3870-6

Edizione

[3rd edition]

Descrizione fisica

192 p. ; 20 cm

Disciplina

305.512

305.5

Locazione

bfs

Collocazione

305.5 CRO 3

Lingua di pubblicazione

Inglese

Formato

Materiale a stampa

Livello bibliografico

Monografia



2.

Record Nr.

UNISA990002804360203316

Autore

Osservatorio sui servizi pubblici

Titolo

I servizi di pubblica utilita in Italia : terzo rapporto OSP : stato e condizioni di sviluppo / Fondazione Rosselli, Osservatorio sui servizi pubblici ; Franco Amigoni ... [et al.]

Pubbl/distr/stampa

Milano : Guerini, 1999

ISBN

88-7802-915-7

Descrizione fisica

498 p. ; 24 cm

Disciplina

363.60945

Soggetti

Servizi pubblici - relazioni - Italia

Collocazione

P08 1666

Lingua di pubblicazione

Italiano

Formato

Materiale a stampa

Livello bibliografico

Monografia



3.

Record Nr.

UNISA990005845400203316

Autore

RANDAZZO, Ettore

Titolo

Il procedimento dinanzi al giudice di pace / Ettore Randazzo, Lucia Randazzo

Pubbl/distr/stampa

Milano : Giuffrè, 2013

ISBN

88-14-16379-0

Descrizione fisica

XII, 256 p. ; 21 cm

Collana

Teoria e pratica del diritto , Penale e processo

Altri autori (Persone)

RANDAZZO, Lucia

Disciplina

345.45

Soggetti

Giudici di pace - Giurisdizione penale

Collocazione

XXVI.1. Coll. 12/ 212

Lingua di pubblicazione

Italiano

Formato

Materiale a stampa

Livello bibliografico

Monografia



4.

Record Nr.

UNISA996390839403316

Titolo

The history of kyng Boccus, [and] Sydracke [[electronic resource] ] : how he confoundyd his lerned men, and in ye syght of them dronke stronge venym in the name of the Trinite [and] dyd hym no hurt. Also his diuynyte that he lerned of the boke of Noe. Also his profycyes that he had by reuelacyo[n] of the aungell. Also his answeris to the questions of wysdome, both morall and natural wyth moche worldly wysdome contayned in noumber. CCC.lxv. translatyd by Hugo of Caumpeden, out of frenche into Englysshe

Pubbl/distr/stampa

[Prynted at London, : By Thomas Godfray. At the coste and charge of dan Robert Saltwode mo[n]ke of saynt Austens at Cantorbury, [1537?]]

Descrizione fisica

[340] p

Altri autori (Persone)

Boccus, King

Sidrac <13th cent.>

Hugo, of Caumpeden

TwyneJohn <ca. 1501-1581.>

Soggetti

Questions and answers

Lingua di pubblicazione

Inglese

Formato

Materiale a stampa

Livello bibliografico

Monografia

Note generali

French original not traced.

Edited by John Twyne, whose name appears on A1v.

In verse.

With a title-page woodcut.

Printer's name and address from colophon; publication date conjectured by STC.

Signatures: A⁶ B-Z⁴ [et]⁴ ² A-S⁴.

In this edition C2r line 6 has: false.

Reproduction of the original in the British Library.

Sommario/riassunto

eebo-0018



5.

Record Nr.

UNISALENTO991000503439707536

Autore

Faustus : Reiensis

Titolo

La grazia / Fauso di Riez ;  introduzione traduzione e note a cura di Emanuele Lana

Pubbl/distr/stampa

Roma : Città nuova, [2004]

ISBN

8831131788

Descrizione fisica

190 p. ; 21 cm

Collana

Collana di testi patristici ; 178

Altri autori (Persone)

Lana, Emanuele

Disciplina

189

Soggetti

Arianesimo - Fonti patristiche

Lingua di pubblicazione

Italiano

Formato

Materiale a stampa

Livello bibliografico

Monografia



6.

Record Nr.

UNINA9910861960003321

Autore

Obermark Lauren E. <1981->

Titolo

Engaging museums : rhetorical education and social justice / / Lauren E. Obermark

Pubbl/distr/stampa

, : Southern Illinois University Press, , 2022

©2022

ISBN

9780809338511

9780809338504

Edizione

[1st ed.]

Descrizione fisica

1 online resource (197 pages)

Disciplina

069.07

Soggetti

Collective memory

Rhetoric - Study and teaching

Museums - Education

Lingua di pubblicazione

Inglese

Formato

Materiale a stampa

Livello bibliografico

Monografia

Nota di contenuto

Cover -- Title -- Copyright -- Dedication -- Contents -- List of Figures -- Acknowledgments -- Prologue: The Catalyst of Memory -- 1. Rhetorical Education and Why Museums Matter -- 2. A Pedagogy for Identification -- 3. Toward a Collective Rhetoric -- 4. Expanding the Canon of Memory -- 5. Engaging Museums: The Possibilities of Memory -- Appendixes -- A. Interview Questions for Museum Staff Members -- B. Interview Questions for Museum Visitors -- Notes -- Works Cited -- Index -- About the Author -- Back Cover.

Sommario/riassunto

"This book offers a complex theoretical intervention into rhetorical education and its unrealized potential in regard to engagement with social justice"--