1.

Record Nr.

UNISA990003089910203316

Autore

MORELLI, Alamanno

Titolo

Note sull'arte drammatica rappresentativa : manuale dell'artista drammatico : prontuario delle pose sceniche / Alamanno Morelli ; a cura di Sandra Petrini ; con un contributo di Stefania Stefanelli

Pubbl/distr/stampa

Trento, : Dipartimento di Filosofia, Storia e Beni culturali, 2007

ISBN

978-88-8443-201-8

Descrizione fisica

LXXIII, 273 p. ; 25 cm

Collana

Reperti ; 18

Disciplina

792

Soggetti

Morelli, Alamanno

Collocazione

XVII A.A. 3384

Lingua di pubblicazione

Italiano

Formato

Materiale a stampa

Livello bibliografico

Monografia



2.

Record Nr.

UNINA9910974291403321

Autore

Zbikowski Lawrence Michael

Titolo

Conceptualizing music : cognitive structure, theory, and analysis / / Lawrence M. Zbikowski

Pubbl/distr/stampa

Oxford ; ; New York, : Oxford University Press, 2002

ISBN

0-19-518797-0

1-280-48140-4

9786610481408

0-19-803217-X

1-60256-973-8

0-19-518502-1

Edizione

[1st ed.]

Descrizione fisica

1 online resource (377 p.)

Collana

AMS studies in music

Disciplina

781/.11

Soggetti

Musical perception

Musical analysis

Cognition

Lingua di pubblicazione

Inglese

Formato

Materiale a stampa

Livello bibliografico

Monografia

Note generali

Description based upon print version of record.

Nota di bibliografia

Includes bibliographical references (p. 335-352) and index.

Nota di contenuto

Contents; Introduction: Conceptualizing Music; PART I. ASPECTS OF COGNITIVE STRUCTURE; 1. Categorization; 2. Cross-Domain Mapping; 3. Conceptual Models and Theories; PART II. ANALYSIS AND THEORY; 4. Categorization, Compositional Strategy, and Musical Syntax; 5. Cultural Knowledge and Musical Ontology; 6.Words, Music, and Song: The Nineteenth-Century Lied; 7. Competing Models of Music: Theories of Musical Form and Hierarchy; Conclusion: Cognitive Structure, Theory, and Analysis; Bibliography; Index; A; B; C; D; E; F; G; H; I; J; K; L; M; N; O; P; Q; R; S; T; U; V; W; Y; Z

Sommario/riassunto

This text shows how work in cognitive science, especially that developed by cognitive linguists and cognitive psychologists can be used to explain how we understand music. The book focuses on three cognitive processes - categorization, cross-domain mapping, and the use of the conceptual model.