1.

Record Nr.

UNISA990001716120203316

Autore

LURCART, Liliane

Titolo

Processo alla scuola materna / Liliane Lurçat ; [traduzione di E. Canevaro Cocever]

Pubbl/distr/stampa

Firenze : la Nuova Italia, 1980

Descrizione fisica

VII, 122 p. ; 20 cm

Collana

Didattica viva ; 57

Disciplina

371

Soggetti

Scuole materne

Collocazione

II.4. Coll.38/ 42(VI ps coll C 9/57)

Lingua di pubblicazione

Italiano

Formato

Materiale a stampa

Livello bibliografico

Monografia

2.

Record Nr.

UNINA9910821023603321

Autore

Menon Rajan <1953->

Titolo

The conceit of humanitarian intervention / / Rajan Menon

Pubbl/distr/stampa

New York, New York : , : Oxford University Press, , 2016

©2016

ISBN

0-19-938489-4

0-19-938488-6

Descrizione fisica

1 online resource (257 p.)

Classificazione

POL035010POL011000

Disciplina

341.5/84

Soggetti

Humanitarian intervention

Intervention (International law)

National security

International relations

Lingua di pubblicazione

Inglese

Formato

Materiale a stampa

Livello bibliografico

Monografia

Note generali

Includes index.



Nota di contenuto

Machine generated contents note: -- Introduction -- Chapter 1: The Animating Idea -- Chapter 2: Altruism's Limits -- Chapter 3: Sovereignty, Legitimacy, and Intervention -- Chapter 4: The Legal Debate -- Chapter 5: Human Rights and Intervention -- Chapter 5: The Primacy of Pragmatism -- Chapter 7: War and Post-War -- Chapter 8: "The International Community" -- Conclusion.

Sommario/riassunto

The Conceit of Humanitarian Intervention rejects, on political, legal, ethical, and strategic grounds, the widespread claim that military force can be used effectively-and on the basis of a universal consensus-to stop mass atrocities. As such, it is an against-the-current treatment of an important practice in world politics.