|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. |
Record Nr. |
UNINA990004789570403321 |
|
|
Autore |
Ward, Adolphus William <1837-1924> |
|
|
Titolo |
A history of english dramatic literature : to the death of queen Anne / Adolphus William Ward |
|
|
|
|
|
|
|
Pubbl/distr/stampa |
|
|
|
|
|
|
ISBN |
|
|
|
|
|
|
Edizione |
[2nd ed.] |
|
|
|
|
|
Descrizione fisica |
|
|
|
|
|
|
Disciplina |
|
|
|
|
|
|
Locazione |
|
|
|
|
|
|
Collocazione |
|
|
|
|
|
|
Lingua di pubblicazione |
|
|
|
|
|
|
Formato |
Materiale a stampa |
|
|
|
|
|
Livello bibliografico |
Monografia |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
Record Nr. |
UNISA990001462900203316 |
|
|
Autore |
ACQUAVIVA, Gennaro |
|
|
Titolo |
La pagina saltata della storia / Gennaro Acquaviva, Antonio Badini |
|
|
|
|
|
Pubbl/distr/stampa |
|
|
|
|
|
|
ISBN |
|
|
|
|
|
|
Descrizione fisica |
|
|
|
|
|
|
Collana |
|
|
|
|
|
|
Altri autori (Persone) |
|
|
|
|
|
|
Disciplina |
|
|
|
|
|
|
Soggetti |
|
Italia Politica internazionale 1980-1990 Ruolo [di] Craxi, Bettino |
|
|
|
|
|
|
Collocazione |
|
|
|
|
|
|
Lingua di pubblicazione |
|
|
|
|
|
|
Formato |
Materiale a stampa |
|
|
|
|
|
Livello bibliografico |
Monografia |
|
|
|
|
|
Note generali |
|
In copertina: Fondazione Craxi |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
Record Nr. |
UNINA990009283860403321 |
|
|
Autore |
Aragno, Giuseppe <1946- > |
|
|
Titolo |
Fascismo e foibe : cultura e pratica della violenza nei Balcani / G. Aragno, A. Hobel, A. Kersevan ; prefazione di Carlo Spartaco Capogreco ; a cura di Giuseppe Aragno |
|
|
|
|
|
|
|
Pubbl/distr/stampa |
|
|
Napoli, : La citta del Sole, stampa 2008 |
|
|
|
|
|
|
|
ISBN |
|
|
|
|
|
|
Descrizione fisica |
|
|
|
|
|
|
Collana |
|
Archivio storico del movimento operaio |
|
|
|
|
|
|
Altri autori (Persone) |
|
Hobel, A. |
Kersevan, Alessandra |
|
|
|
|
|
|
|
|
Disciplina |
|
|
|
|
|
|
Locazione |
|
|
|
|
|
|
Collocazione |
|
|
|
|
|
|
Lingua di pubblicazione |
|
|
|
|
|
|
Formato |
Materiale a stampa |
|
|
|
|
|
Livello bibliografico |
Monografia |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. |
Record Nr. |
UNINA9910154829503321 |
|
|
Autore |
Freeman Richard |
|
|
Titolo |
The Art of Vinyasa : Awakening Body and Mind Through the Practice of Ashtanga Yoga |
|
|
|
|
|
|
|
Pubbl/distr/stampa |
|
|
Boston : , : Shambhala, , 2016 |
|
©2016 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ISBN |
|
|
|
|
|
|
Descrizione fisica |
|
1 online resource (238 pages) |
|
|
|
|
|
|
Classificazione |
|
|
|
|
|
|
Altri autori (Persone) |
|
|
|
|
|
|
Disciplina |
|
|
|
|
|
|
Lingua di pubblicazione |
|
|
|
|
|
|
Formato |
Materiale a stampa |
|
|
|
|
|
Livello bibliografico |
Monografia |
|
|
|
|
|
Sommario/riassunto |
|
"A radical presentation of the most rigorous form of contemporary yoga as meditation in motion. The Art of Vinyasa takes a unique look at Ashtanga yoga as meditation in motion that produces profound inner change. Two of the most well-respected teachers of the Ashtanga style of yoga, Richard Freeman and Mary Taylor, explore this rigorous practice not as a gymnastic feat, but as a meditative form. They reveal that doing the practice--and particularly the vinyasa, or the breath-synchonized movements--in such a deep and focused way allows practitioners to experience a profound awakening of the body and mind. It also develops an adaptable, flexible practice that can last a lifetime. Freeman and Taylor give an in-depth explanation of form, alignment, and anatomy, and how they work together in the practice. They also present a holistic approach to asana practice that includes an awareness of the subtle breath, and seamlessly merges yoga philosophy with practical technique. Unlike other books on Ashtanga, The Art of Vinyasa does not follow the linear pattern of the sequences of postures that are the hallmark of Ashtanga yoga. Instead, it interlinks the eight limbs--yama and niyama (ethical practices); asana (postures); pranayama (breathing); pratyahara (nongrasping of the senses); dharana (concentration); dhyana (meditation); and samadhi (harmony, insight)--and shows how to establish an internally rooted |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
yoga practice. The book will be fully illustrated with fifty halftones by esteemed photographer and cinematographer Robert Muratore, along with thirty illustrations"-- |
|
|
|
|
|
| |