1.

Record Nr.

UNIORUON00317333

Autore

BLAGOEV, Dimitar

Titolo

Literaturno-kriticeski statii / Dimitar Blagoev

Pubbl/distr/stampa

Sofija, : Izdatelstvo na balgarskata komunisticeska partija, 1951

Descrizione fisica

422 p. ; 21 cm.

Disciplina

891.81

Soggetti

LETTERATURA BULGARA - Critica

Lingua di pubblicazione

Bulgaro

Formato

Materiale a stampa

Livello bibliografico

Monografia

2.

Record Nr.

UNISALENTO991004359437907536

Autore

Orlandi, Giuseppe <professore di lingua inglese>

Titolo

Dizionario italiano-inglese inglese-italiano : voci dell'uso corrente e familiare e della lingua classica, termini commerciali, scientifici, tecnici, americanismi, voci del gergo / Giuseppe Orlandi

Pubbl/distr/stampa

Milano : Signorelli, [1942]

Edizione

[3. ed. riveduta, corretta e interamente ricomposta ; 5. ristampa con appendice]

Descrizione fisica

XIV, 2142 p. ; 22 cm

Disciplina

103.51

Soggetti

Lingua italiana [e] Lingua Inglese - Dizionari bilingui

Lingua di pubblicazione

Italiano

Inglese

Molteplice

Formato

Materiale a stampa

Livello bibliografico

Monografia



3.

Record Nr.

UNINA9910130565103321

Autore

Tavoletti Ernesto

Titolo

Higher education and local economic development / / Ernesto Tavoletti

Pubbl/distr/stampa

Firenze, : Firenze University Press, 2009

ISBN

88-8453-878-5

Edizione

[1st ed.]

Descrizione fisica

158 p

Collana

Strumenti per la didattica e la ricerca

Strumenti per la didattica e per la ricerca ; ; 75

Disciplina

378

Soggetti

Economics of industrial organisation

Business & management

Lingua di pubblicazione

Inglese

Formato

Materiale a stampa

Livello bibliografico

Monografia

Note generali

E. Tavoletti teaches at the University of Macerata.

Nota di bibliografia

Includes bibliographical references.

Nota di contenuto

(http://www.ilibri.casalini.it/toc/09170022.pdf)

Sommario/riassunto

It is an intellectual necessity for universities to be open to participation by scholars and students all over the world; despite this, their sources of funding are almost entirely domestic and primarily governmental. The downloading of universities from national to regional government means that funding is increasingly even regional or local. Policy makers, firms and students, who are increasingly funding universities, are not interested in the development of academic knowledge: they demand teaching, research and services that are useful for local economic development and employability. As a consequence there is a divergence between the aspirations of universities and their stakeholders' needs. Establishing beneficial relations between universities and their stakeholders is vital for the survival of European districts and clusters of SMEs. The research highlights how critical the dilemma is and suggests a theoretical framework for resolving it, through the introduction of a new model of governance for universities and a new concept of knowledge.