1.

Record Nr.

UNISALENTO991004346129707536

Autore

Bayle, Antoine-Laurent-Jessé

Titolo

Piccolo manuale di anatomia descrittiva ovvero Descrizione succinta di tutti gli organi dell'uomo di A. L. I. Bayle ... volgarizzato da Cesare Vassallo. Volume 1.[-2]

Pubbl/distr/stampa

Napoli : dai torchi dell'Osservatore Medico, 1830

Edizione

[Terza edizione italiana]

Descrizione fisica

2 volumi ; 8°

Altri autori (Persone)

Vassallo, Cesare

Briganti-Stajano <fam.> <sec. 18-19.>possessore precedente

Altri autori (Enti)

Tipografia dell'Osservatore medico

Lingua di pubblicazione

Italiano

Formato

Materiale a stampa

Livello bibliografico

Monografia

Note generali

L'indicazione di edizione precede la partizione dei volumi

Nota di contenuto

[1: Volume 1]. - 316. - Segnatura: [1]-13¹² 14⁴.

2: Volume 2. - 313, [1] p. (( Segnatura: 1⁴(-1/4) 2-13¹² 14⁶ [15]⁴.



2.

Record Nr.

UNINA9910974782203321

Autore

Stephenson Ken <1959->

Titolo

What to listen for in rock : a stylistic analysis / / Ken Stephenson

Pubbl/distr/stampa

New Haven, : Yale University Press, c2002

ISBN

9786611721688

9781281721686

1281721689

9780300128239

0300128231

Edizione

[1st ed.]

Descrizione fisica

1 online resource (1 online resource (xvii, 253 p.) ) : music

Disciplina

781.66/117

Soggetti

Rock music - Analysis, appreciation

Lingua di pubblicazione

Inglese

Formato

Materiale a stampa

Livello bibliografico

Monografia

Note generali

Bibliographic Level Mode of Issuance: Monograph

Nota di bibliografia

Includes discography (p. 195-196), bibliographical references (p. 197-217), and index.

Nota di contenuto

Phrase rhythm -- Key and mode -- Cadences -- Chord type and harmonic palette -- Harmonic succession -- Form -- Analyzing a hit.

Sommario/riassunto

In this concise and engaging analysis of rock music, music theorist Ken Stephenson explores the features that make this internationally popular music distinct from earlier music styles. The author offers a guided tour of rock music from the 1950's to the present, emphasizing the theoretical underpinnings of the style and, for the first time, systematically focusing not on rock music's history or sociology, but on the structural aspects of the music itself. What structures normally happen in rock music? What theoretical systems or models might best explain them? The book addresses these questions and more in chapters devoted to phrase rhythm, scales, key determination, cadences, harmonic palette and succession, and form. Each chapter provides richly detailed analyses of individual rock pieces from groups including Chicago; the Beatles; Emerson, Lake, and Palmer; Kansas; and others. Stephenson shows how rock music is stylistically unique, and he demonstrates how the features that make it distinct have tended to remain constant throughout the past half-century and within most substyles. For music students at the college level and for practicing



rock musicians who desire a deeper understanding of their music, this book is an essential resource.