1.

Record Nr.

UNISALENTO991002789089707536

Autore

Convegno Banchi pubblici, banchi privati e monti di pietà nell'Europa preindustriale <1990 ; Genova>

Titolo

Banchi pubblici, banchi privati e monti di pietà nell'Europa preindustriale : amministrazione, tecniche operative e ruoli economici : atti del Convegno : Genova, 1-6 ottobre 1990

Pubbl/distr/stampa

Genova : nella sede della Società ligure di storia patria, 1991

Descrizione fisica

2 v. ; 24 cm

Collana

Atti della Società ligure di storia patria. Nuova serie ; 31 / 1-2

Disciplina

332.1094

Soggetti

Banche - Europa - Storia - Congressi - Genova

Monti di pegno - Europa - Storia - Congressi - Genova

Lingua di pubblicazione

Italiano

Formato

Materiale a stampa

Livello bibliografico

Monografia



2.

Record Nr.

UNISALENTO991002518109707536

Autore

Tedeschi, Niccolo, 1386-1445

Titolo

Abbatis Panormitani Commentaria tertiae partis in secundum Decretalium librum : quamplurium iurisconsultorum, qui probe hucusque aliquid iis addidisse apparuerunt, adnotationibus illustrata. Hac postera vero editione recognita, atque ab innumeris erroribus ... summo studio vindicata, & integritati suae restituta. ..

Pubbl/distr/stampa

Venetiis : Apud Iuntas, 1582

Titolo uniforme

Commentaria tertiae partis in secundum  Decretalium librum 51439

Descrizione fisica

169 c. ; 38 cm. (fol.)

Lingua di pubblicazione

Latino

Formato

Materiale a stampa

Livello bibliografico

Monografia

Note generali

Segn.: A-V8 X10 (La c. X10 è bianca)

3.

Record Nr.

UNINA9910973539003321

Autore

Wegerif Rupert

Titolo

Dialogic

Pubbl/distr/stampa

Hoboken, : Taylor and Francis, 2013

New York : , : Routledge, , 2013

ISBN

1-283-94245-3

0-203-11122-2

1-136-27792-7

Edizione

[1st ed.]

Descrizione fisica

1 online resource (207 p.)

Disciplina

370.157

371.33/44678

371.3344678

Soggetti

Education - Effect of technological innovations on

Education -- Effect of technological innovations on

EDUCATION / Educational Psychology

EDUCATION / General

EDUCATION / Research

Internet in education - Philosophy

Internet in education -- Philosophy

Questioning



Education

Social Sciences

Theory & Practice of Education

Lingua di pubblicazione

Inglese

Formato

Materiale a stampa

Livello bibliografico

Monografia

Note generali

Description based upon print version of record.

Nota di bibliografia

Includes bibliographical references and index.

Nota di contenuto

Cover; Dialogic: Education for the Internet Age; Copyright; Dedication; Contents; Acknowledgements; 1. The challenge; 2. Educating dialogue; 3. Educating reason; 4. Educating creativity; 5. Educating technology; 6. Educating science; 7. Educating the planet; 8. Education into dialogue; Notes; References; Index

Sommario/riassunto

Dialogic: Education for the Internet Age argues that despite rapid advances in communications technology, most teaching still relies on traditional approaches to education, built upon the logic of print, and dependent on the notion that there is a single true representation of reality. In practice, the use of the Internet disrupts this traditional logic of education by offering an experience of knowledge as participatory and multiple. This new logic of education is dialogic and characterises education as learning to learn, think and thrive in the context of working with multiple pers