1.

Record Nr.

UNINA9910913896503321

Autore

Italia. Direzione generale dell'istruzione universitaria

Titolo

Situazione organica provvisoria delle Universita degli Studi e degli Istituti Superiori d'Istruzione : situazione al 1 novembre 1983 / Ministero della Pubblica Istruzione

Pubbl/distr/stampa

Roma, : Ministero della Pubblica Istruzione, 1984

Descrizione fisica

2 v. (2295 p. complessive) ; 30 cm.

Disciplina

371.005

Locazione

FAGBC

Collocazione

A CHI 340-1

A CHI 340-2

Lingua di pubblicazione

Italiano

Formato

Materiale a stampa

Livello bibliografico

Monografia



2.

Record Nr.

UNINA9910971235503321

Autore

Fischer Michael M. J. <1946->

Titolo

Iran : from religious dispute to revolution / / Michael M.J. Fischer

Pubbl/distr/stampa

Madison, : University of Wisconsin Press, [2003]

ISBN

9786612269172

9781282269170

1282269178

9780299184735

0299184730

Descrizione fisica

1 online resource  (xl, 314 pages) : illustrations

Disciplina

306.6/97/0955

Soggetti

Shiah - Iran

Islam and politics - Iran

Iran Politics and government 1941-1979

Iran Religious life and customs

Lingua di pubblicazione

Inglese

Formato

Materiale a stampa

Livello bibliografico

Monografia

Note generali

Originally published: Cambridge, Mass. : Harvard University Press, 1980.

Nota di bibliografia

Includes bibliographical references (p. 293-303) and index.

Sommario/riassunto

Unlike much of the instant analysis that appeared at the time of the Iranian revolution, Iran: From Religious Dispute to Revolution is based upon extensive fieldwork carried out in Iran. Michael M. J. Fischer draws upon his rich experience with the mullahs and their students in the holy city of Qum, composing a picture of Iranian society from the inside-the lives of ordinary people, the way that each class interprets Islam, and the role of religion and religious education in the culture. Fischer's book, with its new introduction updating arguments for the post-Revolutionary period, brings a dynamic view of a society undergoing metamorphosis, which remains fundamental to understanding Iranian society in the early twenty-first century.