| |
|
|
|
|
|
|
|
|
1. |
Record Nr. |
UNINA9910913896503321 |
|
|
Autore |
Italia. Direzione generale dell'istruzione universitaria |
|
|
Titolo |
Situazione organica provvisoria delle Universita degli Studi e degli Istituti Superiori d'Istruzione : situazione al 1 novembre 1983 / Ministero della Pubblica Istruzione |
|
|
|
|
|
|
|
Pubbl/distr/stampa |
|
|
Roma, : Ministero della Pubblica Istruzione, 1984 |
|
|
|
|
|
|
|
Descrizione fisica |
|
2 v. (2295 p. complessive) ; 30 cm. |
|
|
|
|
|
|
Disciplina |
|
|
|
|
|
|
Locazione |
|
|
|
|
|
|
Collocazione |
|
|
|
|
|
|
|
|
Lingua di pubblicazione |
|
|
|
|
|
|
Formato |
Materiale a stampa |
|
|
|
|
|
Livello bibliografico |
Monografia |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
Record Nr. |
UNINA9910971235503321 |
|
|
Autore |
Fischer Michael M. J. <1946-> |
|
|
Titolo |
Iran : from religious dispute to revolution / / Michael M.J. Fischer |
|
|
|
|
|
Pubbl/distr/stampa |
|
|
Madison, : University of Wisconsin Press, [2003] |
|
|
|
|
|
|
|
ISBN |
|
9786612269172 |
9781282269170 |
1282269178 |
9780299184735 |
0299184730 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Descrizione fisica |
|
1 online resource (xl, 314 pages) : illustrations |
|
|
|
|
|
|
Disciplina |
|
|
|
|
|
|
Soggetti |
|
Shiah - Iran |
Islam and politics - Iran |
Iran Politics and government 1941-1979 |
Iran Religious life and customs |
|
|
|
|
|
|
|
|
Lingua di pubblicazione |
|
|
|
|
|
|
Formato |
Materiale a stampa |
|
|
|
|
|
Livello bibliografico |
Monografia |
|
|
|
|
|
Note generali |
|
Originally published: Cambridge, Mass. : Harvard University Press, 1980. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nota di bibliografia |
|
Includes bibliographical references (p. 293-303) and index. |
|
|
|
|
|
|
Sommario/riassunto |
|
Unlike much of the instant analysis that appeared at the time of the Iranian revolution, Iran: From Religious Dispute to Revolution is based upon extensive fieldwork carried out in Iran. Michael M. J. Fischer draws upon his rich experience with the mullahs and their students in the holy city of Qum, composing a picture of Iranian society from the inside-the lives of ordinary people, the way that each class interprets Islam, and the role of religion and religious education in the culture. Fischer's book, with its new introduction updating arguments for the post-Revolutionary period, brings a dynamic view of a society undergoing metamorphosis, which remains fundamental to understanding Iranian society in the early twenty-first century. |
|
|
|
|
|
|
|
| |