1.

Record Nr.

UNISALENTO991001271719707536

Autore

Ferrari, Dino

Titolo

La prova scritta di matematica agli esami di maturità scientifica : richiami, esercizi e problemi svolti, graduati e ragionati / Dino Ferrari

Pubbl/distr/stampa

Napoli : Liguori, 1981

ISBN

8820709570

Descrizione fisica

446 p. ; 26 cm.

Collana

Collezione scolastica

Classificazione

AMS 00A35

ZDM D30

Disciplina

512.9

Soggetti

Didactis of mathematics

Lingua di pubblicazione

Italiano

Formato

Materiale a stampa

Livello bibliografico

Monografia



2.

Record Nr.

UNINA9910967167303321

Autore

Farkas Katalin

Titolo

The subject's point of view / / Katalin Farkas

Pubbl/distr/stampa

Oxford ; ; New York, : Oxford University Press, 2008

ISBN

0-19-161551-X

0-19-959201-2

1-281-82555-7

9786611825553

0-19-155218-6

Descrizione fisica

1 online resource (226 p.)

Disciplina

128/.2

Soggetti

Philosophy of mind

Externalism (Philosophy of mind)

Internalism (Theory of knowledge)

Knowledge, Theory of

Lingua di pubblicazione

Inglese

Formato

Materiale a stampa

Livello bibliografico

Monografia

Note generali

Description based upon print version of record.

Nota di bibliografia

Includes bibliographical references (p. [185]-194) and index.

Nota di contenuto

""Preface""; ""Contents""; ""Analytical Table of Contents""; ""Part One. Our Cartesian Mind""; ""1. Privileged Access and the Mark of the Mental""; ""2. Unconscious, Conscious, Bodily""; ""3. Persons and Minds""; ""Part Two. Internalism and Externalism""; ""4. The Internal and the External""; ""5. Indiscriminability""; ""6. Externalism and Privileged Self-Knowledge""; ""7. Reference and Sense""; ""References""; ""Index""; ""A""; ""B""; ""C""; ""D""; ""E""; ""F""; ""G""; ""H""; ""I""; ""J""; ""K""; ""L""; ""M""; ""N""; ""O""; ""P""; ""R""; ""S""; ""T""; ""U""; ""W""

Sommario/riassunto

Katalin Farkas comes to the defence of a Cartesian view of the mind. She argues that Descartes' influence is more beneficial and his conception of the mind more deeply rooted in our understanding of ourselves, than most philosophers allow.